România a pierdut 120 de milioane de euro pentru că nu a reușit să cumpere la timp trenuri noi. Se reia licitația pentru 62 de trenuri electrice
Licitația pentru trenurile electrice, pentru rutele regionale a început în 2019, dar procedura a fost blocată în contestații. Ofertanții au reclamat probleme în documentație, iar anul trecut licitația s-a anulat. Așa s-au pierdut banii europeni alocați printr-un program care se încheia în 2020.
Acum, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a reluat licitația pentru 62 de trenuri noi și vrea recupereze, în instanță, fondurile pierdute de la firmele care au blocat reluarea unei noi licitații.
Trenurile care vor circula pe rute scurte vor avea cel puțin 200 de locuri. Vor fi cumpărate cu banii dintr-un nou program european valabil până 2027, fonduri destinate inițial pentru alte achiziții.
Autoritatea de Reformă Feroviară a semnat, în martie, un contract prin care sunt cumpărate 20 de trenuri electrice de lung parcurs într-o primă etapă, și ulterior, încă 17. Acum, pregătește o licitație pentru 12 trenuri pe hidrogen, primele de acest tip care vor circula pe căile ferate române.
Noile trenurile care vor fi cumpărate cu bani europeni vor fi puse la dispoziția operatorului de stat și celor privați, prin închiriere.