Premierul Orban, alături de miniștrii Economiei și Transporturilor, inspectează lucrările la podul peste Dunăre
ACTUALIZARE Premierul Ludovic Orban a ajuns la Combinatul Siderurgic de la Galați, unde are o întâlnire cu staff-ul fabricii. A mers și la șantierul naval de la Brăila și la cel de la podul care se construiește peste Dunăre, între Brăila și Tulcea. Orban a promis că Ministerul Transporturilor va semna în scurt timp contractele de finanțare pentru drumurile expres Galați-Brăila-Buzău, Focșani- Brăila și Tulcea – Constanța, care să facă legătura cu nodul rutier al podului. Construcția trebuie finalizată până în 2023, iar costul total se ridică la 500 de milioane de euro.
Şantierele navale reprezintă o componentă „extrem” de importantă a economiei româneşti, întrucât pot asigura o competitivitate pentru acest domeniu economic şi pot să permită dezvoltarea, în continuare, a zonelor în care sunt amplasate şi a ţării, a declarat miercuri, la Brăila, premierul Ludovic Orban.
„Industria navală românească, şantierele navale reprezintă o componentă extrem de importantă a economiei româneşti. Din toate şantierele navale care existau înainte de 1989, doar un singur şantier şi-a încetat activitatea – este vorba de Şantierul de la Olteniţa, în rest, toate celelalte şantiere, indiferent că e vorba de Tulcea, Brăila, Galaţi, Mangalia, Turnu Severin, Orşova, îşi continuă activitatea şi reprezintă o componentă extrem de importantă a economiei româneşti”, a afirmat Orban, citat de Agerpres aflat într-o vizită de lucru la Şantierul Naval Brăila.
Șeful executivului a susţinut că Guvernul priveşte cu „mare atenţie” ceea ce se întâmplă în domeniul în construcţiei şi reparaţiei de nave: „Reprezintă o componentă foarte importantă pentru economia românească, sunt multe locuri de muncă aici şi există o experienţă acumulată care face ca toţi actorii economici, indiferent că este vorba de actori economici autohtoni sau de investitori străini, cum sunt Fincantieri, Damen, practic, pot asigura o competitivitate pentru acest domeniu economic şi pot să permită dezvoltarea economică, în continuare, a zonelor în care sunt şantierele şi a României.”
Orban a menţionat că, la Şantierul Naval Brăila, se realizează modulele pentru podul peste Dunăre din localitate, după modelul unui şantier naval din Italia care a confecţionat modulele pentru Podul de la Genova.
„Şantierul Naval Brăila a preluat, practic, producerea modulelor din care se va compune podul, este vorba de 86 de module (…) de dimensiunea 25/30 de metri. (…) Nu trebuie să plutească, (…) probabil sunt primele construcţii care nu trebuie să plutească, dar sunt extrem de importante pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii extrem de important pentru această zonă. (…) În ceea ce priveşte ritmul de producţie, de livrare a acestor module, şantierul este extrem de bine organizat şi are capacitatea de a livra la termen aceste componente extrem de importante pentru realizarea podului”, a mai spus Orban.