Elevii claselor a VII-a și a VIII-a au susținut proba la Limba română din cadrul simulării Evaluării Naționale. Consiliul Național al Elevilor a inițiat o formă inedită de protest
Simularea examenelor de Evaluare Națională 2019 a început cu un protest. Consiliul Național al Elevilor a anunțat că protestează față de modul „în care sunt organizate simulările examenelor naționale”. Tinerii spun că sunt „o generație de cobai” a Ministerului Educației.
Principala nemulțumire a Consiliului elevilor este legată de schimbările frecvente din ultima perioadă în modul de organizare a examenelor. Reprezentanții elevilor consideră că modalitatea de evaluare nu le pune în valoare cunoștințele.
„Modificările nefundamentate din acest an ne fac să refuzăm a fi părtași la acest experiment, unde examenele par a deveni un scop, nu un mijloc. Anul acesta, dăm #foaiagoală la simulările naționale!”, a anunțat Consiliul Național al Elevilor.
Multi dintre elevii care au participat la simulare nu au considerat potrivit să dea foile albe.
Ministerul Educației le-a reamintit elevilor că modificările au fost discutate în cadrul comisiei de dialog social, la care au participat și reprezentanții părinților. Oficialii spun că simulările au doar scopul de a-i familiariza cu rigorile testelor.
Marți, proba la Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale
Elevii din clasele a VII-a și a VIII-a vor susține, marți, proba la Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale.
Elevii din partea minorităților naţionale vor susţine, miercuri, proba scrisă la Limba şi literatura maternă, urmând ca rezultatele să fie comunicate pe 22 martie.
Potrivit MEN, la ora 9,00 vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8,30, timpul destinat elaborării unei lucrări scrise fiind de două ore de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul Consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.
Obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susține la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum și optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie.