Zara spune că regretă neînțelegerile provocate de noua sa campanie. Ce acuzații i-au fost aduse companiei privind războiul dintre Israel și Gaza

Zara/ Unsplash
14 decembrie 2023, 12:53 (actualizat 14 decembrie 2023, 14:22)

Zara spune că „regretă” „neînțelegerea” legată de o campanie publicitară criticată pentru utilizarea imaginilor care evocă războiul dintre Israel și Gaza, relatează BBC.

Compania a scos imaginile rămase după zile de reacții negative pe rețelele sociale și plângeri adresate Autorității britanice de Standarde pentru Publicitate.

Una dintre imagini înfățișa un model ținând un manechin înfășurat în plastic alb. Zara a declarat că unii clienți au văzut „ceva foarte diferit de ce am intenționat să arătăm când am creat aceste [imagini]”.

Unii utilizatori ai rețelei sociale X au făcut apel la boicotarea companiei de modă.

Zara a spus că această campanie, care promova linia sa Atelier, a fost „concepută în iulie și fotografiată în septembrie”. Pe 7 octombrie, Hamas a lansat un atac asupra Israelului, omorând 1.200 de civili. Israel a lansat represalii asupra Fâșiei Gaza, despre care ministerul sănătății de pe teritoriu, condus de Hamas, spune că a omorât aproximativ 18.200 de oameni.

Campania Zara – numită „The Jacket” („Jacheta”) – conținea o serie de imagini în care modelul era fotografiat pe un fundal de pietre crăpate, statui distruse din gips. Unii utilizatori ai rețelelor sociale au sugerat că acestea erau similare imaginilor din Gaza. Dar Zara a declarat că campania prezenta o serie de imagini ale unor sculpturi neterminate din atelierul unui scultor, și că au fost create cu unicul scop de a pune în valoare articolele vestimentare artizanale într-un context artistic.

Într-o declarație emisă la câteva zile după iscarea controversei, Zara a precizat: „Din nefericire, unii clienți s-au simțit ofensați de aceste imagini, care au fost acum șterse, și au văzut în ele ceva rupt de realitatea pe care am intenționat să o arătăm.” „Zara regretă neînțelegerea și ne reafirmăm respectul profund față de toată lumea.”.

În noiembrie, M&S au prezentat scuze după ce au fost acuzați că au postat pe Instagram o poză cu pălării pentru o petrecere de Crăciun în culorile steagului palestinian, cuprins de flăcări. Imaginea, scoasă dintr-o reclamă filmată în august, înfățișa pălării din hârtii roșii, verzi și argintii arzând într-un șemineu. M&S a spus că intenționa „să arate în mod jucăuș că unor oameni nu le place să poarte pălării din hârtie de Crăciun”.

Dar în urma criticilor de pe rețelele sociale, compania a declarat: „Am șters postarea în urma reacțiilor primite și ne cerem scuze pentru orice sentiment negativ pe care l-am provocat în mod neintenționat.”

Campania Zara a dus la 110 plângeri către ASA.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite