Cum s-au schimbat în ultimii ani metodele prin care politicienii își abordează alegătorii. Mesaje subliminale, minciuni și manipulări, în era rețelelor sociale și a inteligenței artificiale

9 iunie 2024, 20:12 (actualizat 9 iunie 2024, 20:18)


Campania electorală ne-a arătat cum s-au schimbat radical în ultimii ani metodele prin care politicienii își abordează alegătorii. A fost o campanie dedicată mai ales celor care folosesc rețelele sociale. Dar nu au fost uitați nici cei obișnuiți cu demagogia de la televizor. Nu au lipsit nici mesajele subliminale, minciunile și manipulările, deși tot mai mulți votanți sesizează astfel de tertipuri ale candidaților.

Strategiile de marketing, canalele de comunicare, construirea unei campanii și ținta politicienilor s-au schimbat mult de-a lungul timpului.

Acum, clipurile electorale arată ca-n filme, inteligența artificială este folosită din plin și – din păcate- nu lipsesc nici manipulările, știrile false, atacurile la persoană sau mesajele subliminale.

Ceea ce așteaptă alegătorii, adică informații punctuale, accesibilitate și sinceritate, apar doar rareori.

Iar cei care nu cred în politicieni, nu cred nici în corectitudinea procesului electoral.

Este important ca cetățenii să caute surse credibile din care să se informeze cât mai bine înainte de pune ștampila pe un candidat, un partid sau o coaliție.

Și trebuie să știe că este important să voteze, este un drept constituțional fundamental prin care își exprimă liber opțiunile.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite