Banii autostrăzile și promisiunile. În 34 de ani de la Revoluție România a reușit să atingă 1000 de kilometri de autostradă
Premierul a mers astăzi pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii Pitești – Sibiu. Este cel mai important proiect al României. Pentru că va fi prima autostradă care va trece munții în România. Și prima care va avea tuneluri săpate în munte. Aici sunt 4 loturi, însă extrem de grele și costisitoare. Vedem și din datele de finalizare. 2025 primul segment, cel mai ușor. Apoi 2026 și chiar 2027. Dacă totul merge bine.
Și, chiar dacă bani avem acum, e greu să faci pe repede-nainte ce nu ai fost în stare să faci în atâția ani de zile. Și acest proiect nu este doar important pentru șoferii. Este important pentru România, deoarece cu drumul expres Craiova – Pitești și această autostradă, constructorii de mașini de la Craiova pot exporta mai ușor și mai ieftin. Asta înseamnă bani în țară, locuri de muncă și așa mai departe.
Despre bani și dezvoltare este vorba și pe mult dorita autostradă a Moldovei, de la Ploiești la Pașcani. Construită în mare parte de un constructor român, are șanse mari să fie finalizată la timp. De fapt, este obligat să o termine la timp pentru că banii sunt tot europeni însă prin celebrul Planul Național de Redresare și Reziliență al României. Asta înseamnă că până în 2026 pe Autostrada Moldovei trebuie să se circule, astfel nu luăm banii. Deci e totul sau nimic.
Autostrada costă 1.5 miliarde de euro. Însă acești bani se pot întoarce înzecit. Pentru că autostrada înseamnă dezvoltare, oportunitate și în cele din urmă bani. Se mișcă lucrurile, se mișcă economia. Cam asta este principiul.
Ar trebui să se miște lucrurile și pe aici pe lângă București. Centura Capitalei în regim de autostradă ar putea fi gata în 2025, însă mare parte din ea încă de anul viitor. Ca să tragem o concluzie, în 5 ani de acum înainte România ar trebui să mai aibă încă cel puțin 700 de kilometri de autostradă.