Reparațiile auto vor fi mai scumpe după mărirea accizelor și a TVA. Service-urile mici, tentate să lucreze la negru
Creşterea TVA şi a accizelor, pe lângă faptul că va duce la majorarea prețurilor reparaţilior auto, va determina foarte multe service-uri mici să treacă în zona nefiscalizată. Cel puțin acesta este semnalul de alarmă tras de Patronatul Operatorilor de Service Auto din România. În prezent, în țara noastră ar funcționa deja peste 6.000 de service-uri neautorizate, la care se adaugă câteva mii de mecanici care lucrează pe cont propriu.
Prefer să-mi repar mașina în regie proprie, o tendință care se va accentua tot mai mult în rândul șoferilor, spun reprezentanții Patronatului Operatorilor de Service Auto din România.
Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto: Creșterea TVA-ului și a accizei va duce clar la creșterea orei de manoperă. Pe de altă parte, service-urile cu 1, 2, 3 angajați care, datorită creșterii acestor tarife, este posibil să intre în zona nefiscalizată.
Un scenariu care ar putea avea repercusiuni atât pentru stat, care nu va mai încasa la fel de mulți bani din taxe ca până acum, cât și pentru clienți.
Adrian Negrescu, analist fiscal: Riscurile sunt pe măsură. Fără factură, nu ai nicio garanție. Dacă ceva se strică din nou, nu poți cere reparație suplimentară, nu ai dreptul la despăgubiri și în cele mai grave cazuri, siguranța ta în trafic poate fi compromisă. Să sperăm că Registrul Auto Român, instituțiile abilitate își vor extinde controalele în așa fel încât să limiteze reparațiile la negru, să reducă folosirea pieselor auto provenite din dezmembrarea mașinilor vechi sau accidentate.
Potrivit ultimelor date, în România există 19.000 de service-uri, dintre care doar 13.000 sunt autorizate. Totodată, mai există și câteva mii de mecanici care repara mașinile la colțul străzii.
Reprezentanții transportatorilor spun că, în cele din urmă, tot clienții sunt cei care vor suporta creșterile.
Vasile Ștefănescu, președinte COTAR: Suntem transportatori autorizați, rămânem într-un cadru legal. Este și normal că și noi vom mări tarifele pe transport, dar toate acestea se vor duce către consumatorul final.
De la 1 august vor crește accizele, dar și TVA-ul, de la 19 la 21%.