Peste 12.000 de apeluri la 112 de la izbucnirea crizei COVID-19. STS invocă responsabilitatea cetățenilor
Potrivit unui comunicat STS, în perioada 25 februarie – 18 martie, operatorii au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19.
„În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus, fără a avea urgențe reale”, avertizează STS.
Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus.
„Modul de lucru în situația în care se primește un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situația prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități sunt direcționate către Poliție”, anunță STS.
Reprezentanți STS fac apel la cetățeni să sune la 112 doar pentru urgențe, iar pentru a solicita informații despre noul coronavirus să apeleze linia TELVERDE – 0800.800.358 (0800.800.FLU).