Marile proiecte de infrastructură rutieră din România. CNAIR preconizează deschiderea circulației pe 198 km de autostradă

5 august 2024, 08:26 (actualizat 5 august 2024, 08:38)

2024 are şanse să fie unul dintre cei mai buni ani pentru infrastructura României de după Revoluţie. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii preconizează deschiderea circulației pe 198,14 km de drumuri de mare viteză.

Ar putea fi cel mai bun an și asta este o veste extraordinară pentru economia Romaniei

Așadar anul acesta am putea circula inclusiv pe Autostrada A0 Sud (lotul 1), pe porțiuni din Autostrada A7 și DEx Craiova – Pitești. Aceste realizări contribuie la un total estimat de 287,14 km construiți în perioada 2023 – 2024.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că în prezent are în lucru un total de 781,38 kilometri de drumuri, cu 263,43 km în etapa de proiectare și 517,95 km în etapa de execuție, conform datelor furnizate de Agerpres.

Proiecte în Etapa de Execuție

  • Autostrada A0:
    o Lotul 3 Sud Bragadiru – Joița (17,965 km)
    o Lotul 3 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km)
    o Lotul 4 Nord Pantelimon – Glina (4,47 km)
  • Autostrada A1:
    o Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km)
    o Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km)
    o Autostrada Lugoj – Deva (Secțiunile E și D ale lotului 2, 9,13 km)
  • Autostrada Transilvania (A3):
    o Secțiunile Nădășelu – Mihăiești (16,80 km)
    o Mihăiești – Zimbor (13,26 km)
    o Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km)
  • Autostrada A7 Ploiești – Pașcani:
    o 320 km
  • Drumuri Express:
    o Brăila – Galați (10,767 km)
    o DEx12 Craiova – Pitești (tronsonul 1 Craiova – Rebănești, 17,7 km și tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești, 31,82 km)
    o DEx A3 – DN1 (5 km)

Autostrăzile reprezintă un element esențial al infrastructurii de transport a unei țări, iar în cazul României, ele joacă un rol crucial în dezvoltarea economică și socială. De ce? Autostrăzile permit o circulație mai rapidă și mai fluidă a mărfurilor și a persoanelor, ceea ce duce la scăderea costurilor de transport. Aceasta are un impact direct asupra prețurilor produselor și serviciilor, făcându-le mai competitive atât pe piața internă, cât și pe cea externă.

O rețea de autostrăzi bine dezvoltată atrage investiții străine, facilitează comerțul internațional și stimulează dezvoltarea economică a regiunilor traversate.

Autostrăzile îmbunătățesc accesibilitatea către zonele turistice, contribuind la creșterea numărului de turiști și la dezvoltarea industriei ospitalității.

Studii internaționale au arătat că o îmbunătățire a infrastructurii de transport poate duce la o creștere semnificativă a Produsului Intern Brut (PIB) al unei țări.

În cazul României, se estimează că fiecare kilometru de autostradă construit poate genera o creștere a PIB de câteva procente în regiunile respective. Așa că avem nevoie ca aceste drumuri rapide să fie făcute și extinse.

Avem proiecte în etapa de proiectare, să dam câteva exemple

Autostrada A0:
o Lotul 1 Nord Joița – Corbeanca (17,5 km)

  • Autostrada A1:
    o Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km)
    o Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,40 km)
  • Autostrada Transilvania (A3):
    o Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km)
    o Secțiunea Chiribiș – Biharia (28,55 km)
  • Autostrada A8:
    o Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km)
    o Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km)
  • Autostrada Sibiu – Făgăraș (A13):
    o 68 km

Așadar, autostrăzile înseamnă bani, la fel și dezvoltarea căilor ferate. Și acolo avem nevoie de investiții masive.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite