Marți 17 iunie 2025 | București 24˚C / Senin

Infrastructura școlară din România: Un nou an școlar cu provocări vechi

9 septembrie 2024, 11:50 (actualizat 9 septembrie 2024, 11:51)

Noul an școlar a început oficial astăzi, însă întrebările legate despre cât de bine sunt pregătite școlile din România să îi găzduiască pe elevi, rămân.

Potrivit datelor colectate de organizația World Vision România, doar jumătate dintre cadrele didactice consideră că școlile sunt „foarte pregătite” să își primească elevii.

Aproximativ 49% dintre profesori evaluează pregătirea școlilor ca fiind foarte bună, însă 34% o consideră doar moderată.

Printre cele mai frecvente probleme menționate de profesori se numără lipsa materialelor didactice, deficitul de personal specializat, precum consilieri sau psihologi, dar și lipsa mobilierului adecvat.

De cealaltă parte, elevii au o percepție mai pozitivă, dar nu complet mulțumitoare. 4 din 10 elevi consideră că infrastructura școlară este satisfăcătoare, deși aceștia indică adesea că există loc de îmbunătățiri semnificative.

Un alt aspect critic este infrastructura digitală. Cam o treime dintre cadrele didactice consideră că școlile sunt bine dotate cu echipamente digitale, iar o cincime le consideră foarte bine dotate. Totuși, aproape jumătate dintre profesori se simt doar moderat pregătiți pentru integrarea tehnologiei în procesul de predare, deși 44% spun că sunt foarte pregătiți pentru acest lucru.

Din punctul de vedere al elevilor, în ceea ce privește competențele digitale ale profesorilor, 47% dintre ei consideră că aceștia sunt moderat pregătiți, iar 28% spun că sunt foarte pregătiți.

În ciuda acestor cifre, este clar că există diferențe semnificative între percepțiile profesorilor și ale elevilor, iar infrastructura rămâne o problemă care necesită îmbunătățiri continue. Începerea unui nou an școlar aduce nu doar emoții și entuziasm, ci și provocarea constantă de a crea un mediu educațional adecvat pentru toți elevii.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite