Încep noi reparații la Podul Grant. Vor fi restricții de circulație, iar tramvaiul va circula alternativ pe o singură linie
Podul Grant a fost inaugurat în 1982. Are o lungime de 604 metri și o lățime de 24 de metri. În 2019, în urmă expertizelor care arătau gradul de degradare, vechea administrație a Capitalei hotăra reabilitarea. S-a reușit însă refacerea doar parțială. Acum, primăria Capitalei promite să finalizeze lucrarea.
NICUŞOR DAN – primarul general al Capitalei: În primăvară lui 2020 au fost întrerupte lucrările. Primăria era într-o situație financiară dezastruoasă, conturi blocate. N-au mai avut bani să plătească lucrările, pur și simplu.
Tramvaiul 41 va circula pe un singur fir, de-a lungul podului Grant, pe durata șantierului. Pentru șoferi, autoritățile locale încă lucrează la soluțiile de deviere a traficului în zona lucrărilor.
MARIAN BÂRGĂU – director general al Administraţiei Străzilor, Bucureşti: Începând de la Șoseaua Virtuții, de la pasajul Ciurel, unde putem să redirecționăm traficul spre Splaiul Independenței și să ajungă ulterior pe podul Basarab. Sau pe partea de la șoseaua Virtuții, Piața Crângași, să putem merge printre străduțe. Avem mai multe rute ocolitoare, inclusiv breteaua de lângă Podul Grant, care iese în Calea Giulești și ulterior se duce in zona Plevnei, Gara de Nord. Există și posibilitatea ca lucrările să dureze mai puțin. Soluția este aceea de a închide total traficul pe această porțiune, Crângași-Turda. Momentan vom începe cu închiderea primei bretele. După dată de 4 septembrie, închidem a două bretea, iar undeva după dată de 1 octombrie – 15 octombrie, vom închide acest sens în totalitate.
Valoarea investiției se ridică la peste 54 de milioane de lei.
–––––––––––––––––––––––-
Podul Grant intră din nou în reparaţii. Iar din octombrie va fi haos în trafic, din cauza restricţiilor de circulaţie. Afectată va fi şi circulaţia tramvaiului 41, care va merge pe un singur fir. Autorităţile nu au decis încă şi cum vor aplica restricţiile.
Dacă se va închide total o bandă, lucrările ar putea fi terminate mai repede, spune primarul Nicuşor Dan, în caz contrar pot dura şi doi ani. Valoarea investiţiei se ridică la 65 de milioane de lei.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: Până la 1 octombrie se va lucra exclusiv la două bretele care urca pe pod, de la 1 oct se va lucra la partea principală a podului, structura de rezistență cea mai afectată este partea centrală. Una din liniile de tramvai e făcută deja, trebuie refăcută cealaltă (…) Toate lucrările pe care le facem sunt dinspre Crângași și spre Turda, acest sens al liniei de tramvai va fi refăcut și tramvaiul va circula alternativ pe cealaltă linie.
Marian Bârgău, director administrația străzilor București: Avem și această discuție de a circula în dublu sens cu rutele alternative plus ruta de autobuz dar e și varianta din comisia tehnică în care se închide traficul pe această porțiune integral, vom analiza și lua cea mai bună decizie pentru ca locuitorii să nu fie afectați sau să fie afectați cât mai puțin.