Expres european, probleme românești. „Connecting Europe Express” și o radiografie a infrastructurii feroviare din România

18 septembrie 2021, 21:18

Modern și cochet, „Connecting Europe Express” a plecat din Gara de Nord din București dimineața, în jurul orei 08.00. A circulat ca în Occident, cu 140 de kilometri la oră, doar până la Ploiești.

Cel mai mult a încetinit între Predeal și Brașov, unde nu a depășit 50 de kilometri la oră. Tronsonul e singurul de pe linia București-Brașov care nu a fost reabilitat. CFR Infrastructură a comandat un studiu de fezabilitate anul trecut. Nimeni nu știe când vor începe lucrările de modernizare.

Trenul a ajuns în gara din Brașov după două ore, fără întârziere. După o ceremonie de întâmpinare, a plecat mai departe, spre Sibiu.

Trenul cu oficialități ale Uniunii Europene a trecut pe lângă tronsonul Brașov-Sighișoara. Acolo, lucrările de modernizare au întârziat peste 3 ani, din cauza contestațiilor.

Cătălin Deacu, jurnalist TVR:Dacă între București și Brașov trenul circulă, pe unele tronsoane, cu viteze mari, chiar și de 140 de kilometri la oră, altfel stau lucrurile între Brașov și Sighișoara. Acolo, linia nu a fost încă reabilitată, iar vitezele sunt de două, trei ori mai mici. Contractele pentru reabilitatea tronsonului Brașov-Sighișoara au fost semnate anul trecut, iar lucrările sunt abia la început„.

Pe tronsonul Brașov-Sighișoara, termenele din contracte pentru finalizarea lucrărilor sunt în 2024. Asta deși banii europeni, aproximativ 600 de milioane de euro, trebuie cheltuiți până în 2023. În caz contrar, riscăm să-i pierdem.

Adina Vălean, comisar European pentru Transporturi:Impactul pandemiei a fost asupra acestor proiecte unul acceptat de către Comisia Europeană. Sunt multe întârzieri și atunci există o oarecare flexibilitate. Sunt două proiecte de 300 de milioane, dar eu sper că așa cum sunt acum organizate lucrurile, vor fi un succes„.

„Connectivity Europe Express” va părăsi teritoriul României duminică. Va continua călătoria spre destinația finală, Paris, unde va ajunge pe 7 octombrie.

Scopul trenului simbol al Uniunii Europene este acela de a promova transportul feroviar, dar și de a scoate la iveală problemele de infrastructură și de conectivitate între țări.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă