Excelență în educație. Trei cadre didactice din județul Dolj, premiate la Gala „Profesorul Anului din mediul rural”

7 martie 2025, 21:10 (actualizat 7 martie 2025, 21:11)

Trei cadre didactice din județul Dolj au fost premiate la ediția 2025 a Galei „Profesorul Anului din mediul rural”. Gala este organizată anual de ONG-ul Teach for Romania, pentru a evidenția și premia eforturile și rezultatele oamenilor care lucrează în învățământul din mediul rural și care schimbă lucrurile în bine.

Anca Irina Neda este director la Școala Gimnazială Malu Mare din județul Dolj de trei ani. În toate proiectele educaționale, ea implică atât copiii, cât și părinții.

O persoană foarte perseverentă, foarte atentă la nevoiele noastre. Ne ajută atât pe plan de învățat cât și așa cum să ne comportam ca oameni și cum să fim, spune o elevă.

Implică comunitatea. atât părinții, cât și profesorii. Dansa e motorul mașinăriei acestei scoli și grădinițe, arată o mamă

Prof: Anca Irina Neda, director, Şcoala Gimnazială Malu Mare: M-am bucurat pentru această apreciere pentru că cineva ne-a văzut. Cei care ne-au văzut sunt în primul rând părinții din comunitate, au povestit despre noi și juriul a hotărât să primim noi această distincție.

Școala Gimnazială Malu Mare este școală-pilot în domeniul literației. Cadrele didactice implementează metode inovative care sprijină progresul copiilor în domeniul cititului, scrisului și analizei textelor.

Unul din cele mai apreciate programe ale școlii este Clubul de Lectură, unde elevii se întâlnesc cu scriitori.

Daniel Cristian Dumitru, scriitor: Eu am o feblețe penru genul fantastic și SF și un pic am deturnat așa, într-un anumit procent. Le place elevilor pentru că literatura fantastică, oricum, e o prelungire a imaginației

Tot pentru a încuraja cititul, școala a transformat un container din curte într-un colț de lectură, intitulat „Cufărul cu povești”.

Pentru că apetitul pentru citit se stârnește de la vârste fragede, și grădinița din localitate a amenajat un spațiu destinat lecturii, unde cadrele didactice le citesc povești celor mici.

Conform studiilor internaționale, peste 40% dintre elevii români de 15 ani se află în zona de analfabetism funcțional: nu înțeleg suficient textul citit și nu pot aplica în mod eficient cunoștințele de bază.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite