Cozi mari la înmatriculări auto. Termenul de aşteptare la RAR depăşeşte 30 de zile
Subiectul a fost dezbătut, într-o Ediţie Specială, cu Ion Lixandru, vicepreşedintele Asociaţiei Române pentru Logistică, cu Florin Pârvu, patronul unui târg auto, şi avocatul Marius Coltuc.
Românii se grăbesc să-şi înmatriculeze maşinile, de teamă că guvernanţii ar putea reimpune plata taxei de mediu. La ghişeele de înmatriculari auto din toată ţara sunt cozi imense.
Cine s-a programat zilele acestea la Registrul Auto Român pentru identificarea şi omologarea autoturismului, dar şi pentru inspecţia tehnică are de aşteptat încă 30 de zile până îi va veni rândul.
La Registrul Auto din Bucureşti, proprietarii de maşini la mâna a doua aduse din străinătate au de aşteptat mai puţin: deocamdată, doar 20 de zile. Cele mai aglomerate sunt reprezentantele RAR din nordul şi centrul ţării, dar şi în judeţele de la graniţa de vest ţării.
La RAR Cluj, aşteptarea este de peste o lună. Aproximativ 200 de maşini se înmatriculează zilnic la Cluj-Napoca. Directorul RAR, Marius Pop, a spus că a suplimentat numărul angajaţilor, mai ales în intervalul orar 08:00-10:00, când este cel mai mare trafic de maşini, a transmis corespondentul TVR Vasile Hotea Fernezan, într-o Ediţie Specială a Ştirilor TVR.
La Vaslui, peste 300 de persoane au depus deja actele pentru înmatriculări. Iar la Ploieşti, cetăţenii fac liste peste liste, dorm în maşini şi stau ore în şir ca să-şi înmatriculeze autoturismele fără a plăti vreo taxă.
Şi la Iaşi este aglomerat, dar după ce s-a adoptat metoda programărilor online rândurile interminabile au început să dispară.
În primele opt zile din februarie, aproape 15.000 de vehicule second hand din străinătate au primit cărţi de identitate de la RAR, în timp ce în toată luna ianuarie numărul a fost de 37.000. Cele mai multe au fost autovehicule fabricate între 2000 şi 2010.
Cele care nu trec testele au de obicei, defecţiuni la sistemele electrice şi de frânare, dar si probleme de idenficare sau de poluare.
Taxa auto, blocată de lipsa legii
Toţi proprietarii de maşini care au plătit o taxă auto, între 2007 şi 2013, şi care sperau să-şi recupereze banii de la stat, îşi pot lua momentan gândul. De la 1 februarie, a intrat în vigoare legea care elimina taxa, dar a fost abrogată şi ordonanţa care stabilea cum sunt daţi banii înapoi.
„Adio, taxă auto! De la 1 februarie 2017, banii nu mai pot fi returnaţi”
Singura cale de atac pe care şoferii o au acum la îndemână este instanţa de judecată. Mai multe explicaţii, de la avocatul Marius Coltuc, în materialul video alăturat.
Ministerul Mediului promite că în cel mult o lună va veni cu o soluţie. Statul are de înapoiat românilor 3 miliarde de lei.