Cîrstoiu: Soluțiile de trafic pentru București trebuie gândite integrat. Voi face cealaltă parte a liniei tramvaiului 41 pentru a crea un inel, ca o centură internă a Capitalei

27 martie 2024, 11:17 (actualizat 27 martie 2024, 13:25)

Candidatul comun PSD-PNL la Primăria Capitalei, medicul Cătălin Cîrstoiu, a vorbit marți seară, la TVR INFO despre planurile sale dacă va fi ales la Primăria Capitalei. Primul punct pe lista priorităților sale este traficul din București. Medicul spune că soluțiile trebuie gândite integrat. Un exemplu în acest sens este linia tramvaiului 41, despre care spune că trebuie continuată. Medicul a declarat că va face o continuare a liniei, pentru a forma un inel, ca o centură internă a Capitalei.

Dacă vorbim de metrou, el este integrat în sistemul de transport în Capitală. Nu putem spune: metroul este ceva, autobuzele, tramvaiele, troleibuzele sunt altceva. Nu! Ele trebuie integrate într-un sistem unitar. Până acum toți miniștrii nu voiau să dea metroul la Capitală, primarul general al Capitalei voia metroul la Capitală. Astăzi suntem în situația paradoxală când Guvernul vrea, dl ministru Grindeanu vrea, dar primarul general nu-l vrea. De ce? Că nu vine metroul cu subvențiile bugetate de la Guvern. E absurd. Transferul se va face cu tot bugetul pe care îl are metroul în acest moment. Logica este de a introduce metroul, nu în acest circuit, ci practic de a-l reda Capitalei. Vă dați seama ce ar însemna să corelezi timpii de sosire, de așteptare la autobuz, conexiunile dintre ele cu metroul. Necesitatea de a studia, și aici ar fi un studiu solid să vezi dacă este nevoie să modifici traseele în București. În București nu au mai fost modificate traseele de troleibuz, de autobuz, în funcție de necesitate. Toți folosim cardul, acesta este o sursă de informație, dar aceste informații trebuie integrate. De cine? De specialiștii care trebuie stimulați să fac asta. Ori în Primăria Capitalei, astăzi, mie mi se pare că specialiștii nu sunt ascultați, a declarat la TVR INFO medicul Cătălin Cîrstoiu.

El a subliniat importanța comunicării cu specialiștii din primărie și l-a acuzat pe actualul primar că ”stă într-un birou, are niște idei, le pune în practică sau nu, semnează cu markerul pe un plan. Nu, asta nu trebuie să se mai întâmple, trebuie să-ți asculți oamenii, trebuie să existe înțelegere.”

Cîrstoiu a prezentat și liniile de acțiune ale echipei sale, dacă va fi ales la primăria Capitalei: prima linie de acțiune este traficul rutier, care este infernal, infernal. Toți stăm în trafic ore în șir, timp pierdut. Eu azi am traversat Bucureștiul dinspre Chitila până la Robert Negoiță, la Hala Laminorul, a fost o oră și 45 de minute. Ar trebui să gândim foarte corect pentru că există niște zone de vârf de trafic, nu trebuie să le negăm (…) Ia gândiți-vă, dacă pe arterele mari, parcările ar fi suprimate, din două benzi am avea trei sau patru. Restricționăm accesul în zonele respective doar în vârful de trafic. Parcări subterane, parcări supraterane se pot face.

Cârstoiu este de părere că proiectele pentru București sunt niște proiecte care trebuie să amelioreze situația imediată, dar pe termen lung trebuie gândite niște proiecte mari.

Medicul a mai vorbit despre faptul că anul viitor zona Piața Unirii va fi închisă și nu sunt căutate soluții pentru trafic. El spune că se aștepta ca primarul general să anunțe soluții.

Soluțiile pentru București trebuie gândite integrat, a subliniat acesta.

Tramvaiul 41, creația unui primar general, bună creație, dar cercul trebuie închis, mai trebuie o linie ca să ai un inel circular, să aibă o continuitate, eu probabil o să fac latura cealaltă a cercului. Linia 41 trebuie completă pe partea cealaltă cu o linie nouă de tramvai pentru a crea un inel, ca o centura internă a orașului. E f bună ideea și 41 ne-a ajutat pe toți, zona aceea, zona Virtuții, Drumul Taberei până la Cașin era o zonă foarte aglomerată, dar ar fi o idee și specialiștii asta studiază acum, cum am putea să închidem acel inel, a spus Cătălin Cîrstoiu

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă