Campanie de promovare a rezultatelor obţinute de cercetătorii români, lansată de MEC

Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin Autoritatea Naţională pentru Cercetare (ANC), anunţă lansarea unei campanii în cadrul căreia, lunar, va fi promovată cel puţin o performanţă ştiinţifică majoră, cu impact semnificativ pentru societate, obţinută de cercetători din universităţile şi institutele de cercetare din România.
„Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) îşi reafirmă angajamentul de a aduce ştiinţa şi cultura mai aproape de publicul larg, prin educaţie şi promovarea gândirii critice, ca antidot eficient împotriva manipulării, conspiraţiilor şi pseudocunoaşterii propagate de pseudoştiinţă şi pseudoreligie. Într-o lume în care dezinformarea câştigă tot mai mult teren, MEC îşi asumă rolul de platformă care conectează oamenii cu realizările autentice ale cercetării româneşti, contribuind astfel la dezvoltarea unei societăţi informate şi reziliente”, se arată într-un comunicat al MEC transmis, luni.
Potrivit ministerului, campania, care îşi propune să scoată în evidenţă performanţele cercetătorilor români, să inspire tinerii oferind modele de bune practici şi să combată naraţiunile false prin puterea cunoaşterii autentice, este deschisă cu povestea remarcabilă a Danielei Pascal, cercetătoare la Institutul de Fizică şi Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” (IFIN-HH), revenită recent dintr-o expediţie ştiinţifică în Antarctica.
Filmul „O Româncă în Antarctica!”, realizat în colaborare cu fizicianul Cristian Presură, a fost lansat pe reţelele de socializare şi a atras deja sute de mii de vizualizări.
Materialul prezintă contribuţiile Danielei Pascal la cercetarea polară, subliniind rolul său în avansarea cunoaşterii ştiinţifice şi impactul acesteia asupra societăţii globale.
Performanţa sa a fost promovată pentru prima oară în paginile revistei InHouse, publicaţie care aparţine Autorităţii Naţionale pentru Cercetare şi care este dedicată promovării ştiinţei şi cercetării de top din România.
„Această iniţiativă se alătură altor demersuri recente ale MEC, precum parteneriatele cu Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi platformele de socializare, menite să combată dezinformarea şi să promoveze gândirea critică în spaţiul public. Prin astfel de proiecte, MEC doreşte să creeze punţi între comunitatea ştiinţifică şi cetăţeni, oferind modele pozitive şi informaţii verificate”, se evidenţiază în comunicat.