Un hipermarket din Odorheiul Secuiesc a fost amendat pentru că o angajată nu știe limba română
- Poftim? M-aţi înjurat? Ce mi-a zis? Îmi traduci, te rog?
Bărbatul a cărui voce se aude pe înregistrare spune că a venit la hipermarket pentru că un prieten i-a spus că vânzătoarea nu îl va servi pentru că nu ştie limba română.
Câţiva dintre cei care stăteau la rând i-au luat apărarea angajatei de la hipermarket.
- Să ştiu ungureşte, de ce să ştiu ungureşte?
- Pentru că sunteţi aici, în Ţinutul Secuiesc.
- Suntem în România.
- Dar nu contează.
- Unde scrie că e obligatoriu să ştie româneşte? Dar dumneata de ce nu ştii ungureşte?
Hipermarketul se dezice de comportamentul angajatei sale şi anunţă că a demarat o anchetă internă. Precizează, totuşi, că discuţia înregistrată a avut loc înaintea începerii programului de lucru de la punctul grill. Pentru că nu era deschisă casa de marcat, angajata nu a putut servi clientul şi i-a restituit banii.
Mai mult, clientul a venit la punctul grill de trei ori în decurs de un sfert de oră şi i s-a comunicat programul de funcţionare încă de la prima vizită, susţine conducerea hipermarketului.
O echipă de la Protecţia Consumatorilor din Braşov a venit în control la magazinul din Odorheiu Secuiesc.
Acelaşi magazin a mai fost amendat de Protecţia Consumatorilor şi în urmă cu doi ani, pentru un comportament similar al angajaţilor săi.
Acum, şi Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării anchetează cazul.
Hipermarketul a anunţat că va introduce cursuri de limba română pentru angajaţii săi.