Sunau ca să afle cum pot să își achite datoriile și se trezeau cu o factură de peste o mie de euro pentru un apel. Înșelătorie în Spania, demascată după ani de anchetă
După 3 ani de anchetă, poliția spaniolă a reușit să desființeze o rețea formată din 69 de indivizi care înșelau prin telefon.
Victimele erau persoane care doreau să își achite diverse datorii la bănci sau facturi neplătite, pentru care se regăseau în registrul datornicilor. Sunau la call center-ul firmei ca să ceară informații și erau ținute mult timp la telefon, fără să știe că apelul urma să coste în jur de 1.000 de euro.
Multe victime nici nu-și dădeau seama de înșelătorie și nu denunțau, pentru că felul în care funcționa organizația părea cât se poate de legal și la vedere. Call center-ul avea cel puțin 50 de persoane care răspundeau la telefon și le ofereau datornicilor să facă transferuri în conturile grupării.
Banii dispăreau fără urmă, iar datoriile continuau să existe pe numele victimelor.
Ca să capteze aceste apeluri, firma avea pagini web care copiau identitatea registrelor legale de datornici și investea în publicitate online, ca să apară prima pe motoarele de căutare.
Polițiștii au reușit să destructureze organizația după două operațiuni importante și se crede că numărul victimelor poate fi de ordinul miilor.
Pagubele depășesc 4 milioane de euro.