Reguli noi la vânzarea de legume și fructe în piețe. ANPC propune o etichetare mai clară
Reguli noi pentru cei care vând în pieţe fructe, legume, lactate şi ouă. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor propune ca în dreptul preţului să fie trecute și informaţii cu privire la țara de origine a produsului şi calitatea acestuia. În plus, numele producătorului trebuie să apară mai clar pe etichete și să fie mai ușor de găsit de consumator.
După multe nereguli găsite la ultimele controale, Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor propune condiţii noi pentru comercianţii care îşi vând marfa în pieţe.
Legumele și fructele care se vând la tarabă ar putea să aibă afișate în dreptul preţului nu doar localitatea sau ţara de provenienţă, ci și soiul, iar în unele cazuri chiar şi alergenii.
Toate aceste detalii sunt prevăzute într-un ordin aflat în dezbatere publică.
Autorităţile vor astfel să reglementeze comercializarea mărfurilor vândute în pieţe, de la fructe și legume, până la carne și ouă.
Românii spun că o astfel de măsură trebuia impusă de mult timp, însă sunt sceptici în ceea ce priveşte punerea în practică a noilor reguli.
De partea cealaltă, producătorii spun că astfel de măsuri îi va descuraja să mai vină cu marfa în piață.
Proiectul de act normativ se află în transparență decizională până în 25 mai. Va întra în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.