Probleme la Ryanair. Zeci de zboruri anulate zilnic, site greu de navigat
Lista zborurilor anulate este publicată pe site-ul Ryanair – în versiunea engleză apar la rubrica de actualizare a informaţiilor de călătorie, până pe 1 octombrie; în versiunea românească a site-ului, pe pagina de pornire nu există nicio menţiune a zborurilor anulate, iar acestea sunt greu de găsit.
“Sunt reguli şi trebuie să verificăm dacă sunt respectate de Ryanair. Spre exemplu, aveţi dreptul la despăgubiri dacă nu sunteţi avertizaţi cu două săptămâni în avans, 14 zile înainte de zbor, cu o săptămână înainte trebuie să vi se ofere o cursă alternativă care să nu ajungă cu două ore mai târziu decât cea pe care aţi plătit-o”, Enrico Brivio, purtător de cuvânt la Comisia Europeană.
“Toţi clienţii care au zboruri până la sfârşitul lui octombrie vor primi mailuri în care li se detalizată zborurile alternative, sperăm în aceeaşi zi sau, în cel mai rău caz, în următoarea. Dacă nu sunt satisfăcuţi, li se pot da banii înapoi şi au drepturile europene, iar noi nu vom încerca să invocăm împrejurările excepţionale”, dă asigurări Michael O`Leary, CEO-ul Ryanair.
Directorul Ryanair spune că firma sa nu se ascunde şi nici nu încearcă să-şi găsească scuze. Împrejurările excepţionale sunt, de fapt, o uriaşă încurcătură la programul de vacanţă al echipajelor Ryanair. Sistemul alocării acestora a fost schimbat – şi schimbarea n-a mers bine. Acum compania încearcă inclusiv să „răscumpere” concedii de la piloţi. Transportatorul low-cost estimează că abia după 1 noiembrie situaţia va reveni la normal.