Podul suspendat de la Brăila, cel mai lung din țară și al treilea din Europa, va putea fi inaugurat pe 6 iulie. Ministrul Sorin Grindeanu a verificat stadiul lucrărilor

23 iunie 2023, 08:03

După trei amânări, podul suspendat de la Brăila, cel mai lung din țară și al treilea din Europa, va putea fi, în sfârșit inaugurat. Se va deschide pe drumul secundar către Tulcea, prin Măcin, iar lucrările la varianta din proiect, prin Jijila, urmează să fie terminate până la sfârșitul anului.

Pe 6 iulie se va putea circula pe podul de la Brăila, cel mai mare pod rutier suspendat din România. Se lucrează acum la finețe, la piloni, la parapete.

În zona vor mai fi lucrări, și nu doar la drumul secundar. Se va circula pe pod, doar ziua, în timpul săptămânii.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Am hotărât împreună cu colegii și autoritățile publice locale, cu CNAIR și antreprenorul și companiile care au lucrat aici ca darea în circulație să fie făcută cât de repede putem și asta înseamnă 6 iulie. În 6 iulie vom putea să dăm în circulație pe varianta Măcin. Lucrările sunt aproape de 100% finalizate, mai sunt câteva lucruri de pus la punct, în rest toate sunt finalizate. Dar am luat decizia de a da drumul la circulație cât se poate de repede, pe 6 iulie, deși vor mai urma lucrări. Până la sfârșitul anului trebuie dată în circulație și varianta Jijila și se va termina și aceasta. Dar următoarele săptămâni după darea în circulație vor trebui demontate aceste macarale mari. Atunci am avut de ales între două variante: ori mai ținem o lună și ceva, două, până reușesc să demonteze macaralele, și ar însemna să treacă tot sezonul estival, când va fi foarte mult folosit acest pod, ori să facem un program, astfel încât să poată fi folosit podul, iar în anumite ore să se facă demontarea acestor macarale. Vom lăsa deschisă circulația tot weekendul fără niciun fel de întrerupere, pentru credem că va fi cea mai circulată perioadă. De dimineața de la 6 până seara la 8-9 să fie deschisă circulația, urmând ca pe timpul nopții să poată să facă aceste lucrări de demontare a macaralelor, care nu pot fi făcute sub trafic”.

Podul a trecut prin mai multe teste de rezistență care s-au desfășurat timp de câteva zile. 60 de camioane încărcate la capacitate maximă au traversat structura.

Francesco Bernabe, reprezentant firmă constructoare: Totul e în regulă, e o bucurie mare pentru noi, a fost o provocare mare pentru toți și s-a ajuns la capăt. Foarte important pentru noi, dar și pentru țara dumneavoastră.

Podul suspendat peste Dunăre a fost un proiect mare de infrastructură care nu s-ar fi putut realiza fără fonduri europene. 500 de milioane de euro au costat lucrările începute din 2018. Podul are aproape doi kilometri lungime și leagă Brăila de Tulcea.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite