Joi 3 iulie 2025 | București 24˚C / Senin

Pasajele rutiere din București, degradate. Primăria Capitalei, pentru Ştirile TVR: Anul acesta, Administraţia Străzilor a programat o serie de expertize tehnice pentru poduri şi pasaje

20 iunie 2022, 20:54

Aşa arată majoritatea pasajelor din Bucureşti. Pereţi crăpaţi, bucăți de tencuială care stau să cadă, placaje lipsă, stâlpi de susținere mâncaţi de vreme, la care se adaugă nelipsitele improvizații legate cu sârmă. Iar pe aici trec zilnic milioane de şoferi.

Bucureştiul are 9 pasaje rutiere subterane. Cel mai vechi este Pasajul Bucur-Obor. Are peste 4 decenii. Cel mai nou este cel de la Piaţa Sudului, care a fost inaugurat la mijlocul anului 2017.

Aceste construcţii trebuie verificate periodic, afirmă experţii din domeniu.

Dar autorităţile nu se grăbesc nici atunci când au negru pe alb că o construcţie este un pericol public. Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din 2017: avea deficienţe serioase la structura de rezistenţă. Lucrările au început abia acum.

Şi nu este singurul pasaj care se află într-o stare avansată de degradare.

La pasajul Lujerului panourile montate în interior stau să cadă. Iar iluminatul se face cu economie.

Pasajul Lujerului are o vechime de 35 de ani, iar singurele lucrări de reabilitare s-au făcut în urmă cu mai bine de 1 deceniu. Valoarea estimată a lucrărilor, la vremea respectivă, a fost de 42 de milioane de lei, fără TVA.

Pasajul Obor a fost construit în 15 luni şi gândit pentru un trafic de 900 de maşini pe oră. Acesta a fost reabilitat acum aproximativ 13 ani. Investiţia a depăşit 53 de milioane de lei.

Starea reală de degradare a pasajelor rutiere din București rămâne o necunoscută. Primăria Capitalei a transmis pentru Ştirile TVR că, anul acesta, Administraţia Străzilor a programat o serie de expertize tehnice pentru poduri şi pasaje.

Acolo unde nu se fac expertize, șoferii se pot baza doar pe ceea ce se vede cu ochiul liber.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite