Noi întârzieri de zeci și sute de minute ale unor trenuri. Garnituri blocate în județul Arad, din cauza furtunii
Noi probleme pe calea ferată după furtună de aseară. Mai multe trenuri au întârzieri mari după ce au fost oprite temporar în zona stățiilor Radna – Vărădia din judeţul Arad, pentru ca echipele de intervenție să îndeparteze crengile căzute şi să repare unele defecţiuni. Un tren care circulă între Timișoara Nord-Cluj Napoca și Iași are o întârziere de 75 minute, iar un alt tren pe relația Arad-Craiova- București Nord-Constanța-Mangalia a întârziat și mai mult, 255 minute. Ieri alte trenuri care circulau pe linia ferată care leagă Craiova de Bucureşti au avut întârzieri de sute de minute. Problemele au fost cauzate de un marfar privat care a blocat circulaţia în Olt, în noaptea de vineri spre sâmbătă.
Circulația trenurilor a fost dată peste cap în Gara de Nord din București încă de dimineață. Un tren Regio a sosit de la Craiova cu o întârziere de peste patru ore.
Probleme au fost și la plecări. Unele trenuri, care au sosit târziu de la Craiova, ar fi trebuit să meargă mai departe spre Constanța și Brașov.
Noaptea trecută, în jurul orei 2.20, un marfar al unei companii private a blocat circulația pe firul doi al sectorului Drăgăneşti Olt – Fărcaşele din cauza unor probleme tehnice apărute la un vagon.
Traficul feroviar a fost întrerupt complet în condițiile în care și firul 1 e închis pentru lucrări de modernizare. În total, 9 trenuri de călători care urmau să tranziteze zona au staționat în gările adiacente.
Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR Infrastructură: Garnitura era compusă din 36 de vagoane încărcate. Pentru a elibera gabaritul a fost nevoie să fie manevrată în două etape. Toate operațiunile au fost desfășurate de operatorul privat de marfă. În cazul de față nu sunt probleme la infrastructură. Practic, traficul a fost oprit pentru a facilita accesul operatorului privat cu personal de specialitate să-și retragă garnitură defectă din linia curentă.
Reprezentații companiei feroviare private au reușit să elibereze linia în jurul orei 6.30. Abia atunci, CFR Infrastructură a reluat circulația trenurilor.
Traficul feroviar a mai fost oprit pe segmentul Drăgănești Olt-Farcașele pe 31 iulie. Atunci, un tren de marfă și unul de călători au intrat pe aceeași linie. Inspectorii Agenției de Investigare Feroviară fac verificări ca să afle care au fost cauzele acestui incident.
Sectorul „Dragăneşti Olt- Fărcaşele” este parte a Magistralei 100, linie care leagă București de Craiova și mai departe de Timișoara.