Metrorex a deschis şantiere pentru stații de metrou în nordul Capitalei, fără ordin de începere a lucrărilor
Metrorex a deschis șantierele pentru unele stații de metrou din nordul Capitalei fără să aibă ordinul de începere a lucrărilor. Reprezentanții companiei recunosc situația pentru unele locații, dar susțin că totul se desfășoară legal. Pe șantier însă, muncitorii au aruncat sculele și au fugit când au văzut camera de filmat. Pentru bucureșteni au fost blocate unele artere de circulație de șantiere care nu respectă întocmai legea.
Dragoş Porojnicu, jurnalist TVR: Ne aflăm în nordul Capitalei, într-o zonă foarte aglomerată, mai exact în locul în care va fi construită stația de metrou Washington. Deși nu există un ordin de începere a lucrărilor, pe șantier se lucrează și, mai mult decât atât, au fost blocate mai multe artere, precum este aceasta, care ajutau la fluidizarea traficului.
La vederea camerei de filmat, muncitorii au lăsat sculele și au fugit, nu înainte de a rupe niște afișe. O situație întâlnită pe toate cele 6 șantiere ale Magistralei Nord de Metrou.
În ciuda evidenței din teren, reprezentanții Metrorex susțin că nu se lucrează fără a avea toate avizele, iar muncitorii doar asigurau perimetrul.
Mihai Barbu, preşedintele Consiliului de Administraţie, Metrorex: Deocamdată nu există un ordin de începere a lucrărilor pe secțiunea 2. Se fac împrejmuirile și ei lucrează la documentația de eliberare a ordinului de începere a lucrărilor. Nu știu să vă spun ce s-a întâmplat astăzi sau când ați fost dvs. Eu știu că fac doar împrejmuirile.
Legea este lămuritoare pentru toată lumea.
Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri: Conform legii, trebuie să ai acest ordin în baza căruia poți să demarezi lucrările.
Dragoş Dincă, prof. univ., Administraţie Publică, SNSPA: Putem interpreta, pe de o parte, că antreprenorul este foarte harnic, prevăzător, și că deja își amenajează lucrurile pentru a începe șantierul, dar, pe de altă parte, fără ordin, aceste lucrări pot începe peste o lună, trei sau un an, timp în care traficul este blocat inutil.
Magistrala M6 de metrou, Gara de Nord- Otopeni, va avea un traseu de 14,2 km, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne, și va cuprinde 12 stații.
Potrivit guvernanților, lucrările ar trebui terminate la fianalul lui 2027.