Mașina Principelui Regent Nicolae va fi restaurată. Automobilul are o poveste fascinantă

13 aprilie 2024, 19:38

Printre puţine lucruri care ne-au mai rămas de la Principele Regent Nicolae este o maşină de curse cu care a câştigat multe competiţii şi care are o poveste fascinantă. În perioada interbelică, se zvonea că celebrul producătorul american Augustus Duesenberg a construit autoturismul special pentru prinţul României. După ce fratele său, Regele Carol al II-lea l-a exilat, în 1937, maşina i-a rămas copilotului său, Jean Calcianu. Acesta a ascuns-o într-un şopron când au venit la putere comuniştii. Securitatea a aflat şi maşina a fost confiscată.

Pasionat de sport, automobilism, aviaţie şi schi, Principele Nicolae a participat în ţară şi în străinătate la competiţii şi curse de maşini. Chiar a luat câteva premii naţionale şi internaţionale.

La unul dintre aceste raliuri din Capitală, Principele Regent al României a cunoscut-o pe Ioana Dolleti, o femeie căsătorită cu fiul unui politician celebru în epocă.

A fost dragoste la prima vedere. Ioana a divorţat pentru prinţul României, cu care s-a căsătorit, provocând un imens scandal.

Camelia Csiki, jurnalist TVR: Este maşina cu care Principele Nicolae a făcut furori în perioada interbelică. Toată lumea vorbea despre cea mai scumpă mașină de la vremea respectivă, cea care a fost fabricată special pentru Principele Regent al României.

Costa 15 mii de dolari.

Principele Nicolae și copilotul său, Jean Calcianu i-au adus îmbunătățiri, ca să o facă şi mai puternică.

În 1937, Regele Carol al II-lea l-a exilat pe fratele său, care nu a dorit să renunţe la soţia sa, Ioana, după ce le anulase căsătoria morganatică.

Nicolae şi Ioana au plecat în exil, iar maşina i-a rămas copilotului său, care a mai participat la raliuri cu ea, dar a ascuns-o în Braşov, după venirea la putere a comuniştilor.

Laura Albani, director Muzel Național Tehnic „Dimitrie Leonida”: Acea poveste că a fost găsită sub un șopron este adevarată, dar acolo a pus-o Calcianu care nu s-a despărțit niciodat[ de această mașină. Piesele sunt originale, are același motor și aceleași componente.

Miliţia şi Securitatea au aflat că automobilul este chiar Duesenbergul Principelui Nicolae, iar statul l-a rechiziționat şi l-a expus la Secţia „Prototipuri” a Clubului Sportiv „Steagul Roşu”, tocmai pentru că în lume mai existau doar opt astfel de exemplare.

Clubul Sportiv Steagu Roşu primeşte în 7 septembrie 1976 o adresă de la Întreprinderea de Comerţ Exterior „Terra” Bucureşti prin care informa că o firmă din străinătate doreşte să o cumpere tot pentru 15 mii de dolari.

Laura Albani, director Muzel Național Tehnic „Dimitrie Leonida”: „Cred că cineva a iubit-o mult, a venit cu ea în iunie 1978 şi a adus-o la Muzeul Tehnic ca să o salveze. Valorea istorică este deosebită şi mai mare, avem oferte să o restaurăm. Asta e o veste bună, dar din păcate este greu de restaurat. Împreună cu Automobil Club o vom duce la capăt şi merită atât mașina, cât și Prințul Nicolae.”

Vestea că automobilul va fi restaurat vine la doar două săptămâni după ce osemintele Principelui Nicolae şi cele ale soţiei sale, Prinţesa Ioana, au fost repatriate din Elveţia şi reînhumate la Curtea de Argeş.

Principele Regent Nicolae al României. Sursa foto: Profimedia Images

Reparație istorică pentru al doilea fiu al Regelui Ferdinand. Principele Nicolae, reînhumat la Curtea de Argeș

O reparaţie istorică este făcută astăzi de Familia Regală a României, la 87 de ani de când Principele Regent Nicolae a fost trimis în exil de Carol al Doilea. Osemintele celui de-al doilea fiu al Regelui Ferdinand și al Reginei Maria au fost repatriate din Elveţia, alături de cele ale soţiei sale, Ioana, şi sunt reînhumate la Catedrala Arhiepiscopală şi Regală de la Curtea de Argeş.
Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite