Marile bulevarde ale Capitalei sunt pline de denivelări. Asfaltul s-a topit în zilele caniculare. Situații similare sunt și în alte orașe
Marile bulevarde ale Capitalei sunt pline de denivelări, mai ales pe benzile rezervate autobuzelor și troleibuzelor. Asfaltul s-a topit în zilele caniculare și, sub greutatea mașinilor, s-au format șanțuri adânci și de 30 de centimetri care sunt periculoase pentru șoferi, pietoni și pasageri. Administrația Străzilor da vina pe temperaturile extreme și pe unele lucrări utilitare care nu ar fi fost făcute de companie. Speciliastii spun însă altceva: asfaltul este de calitate proastă. Șituația este întâlnită și în multe ale mari orașe ale țării și chiar pe unele drumuri naționale.
Șanțurile, care au și peste 30 de centimetri adâncime, sunt pe Calea Dorobanților din București, chiar pe o bandă rezervată transportului în comun. Sunt denivelări care pot fi capcane pentru șoferi, dar sunt greu de ocolit chiar și de pietoni. Iar astfel de șanturi periculoase s-au format pe mai toate străzile principale din București.
Sunt foarte periculoase. În primul rând poate să îți spargă scutul. Dar ai ocazia să faci și un accident.
Uitați-va acolo ce este! Te aruncă, îți rupi mașina. Râcâie bordura. E periculos pentru noi și pentru pietoni.
Florian Ivan, preşedinte, Asociația Profesională a Transportatorilor APT, STB: Există un pericol foarte mare să lovească autobuzele pe dedesubt și să necesite niște reparații. Au probleme la sistemul de direcție, la sistemul de frânare, plus că trebuie să circuli cu viteză redusă, pentru că poți să fii aruncat în bordură, poți să fii aruncat în autoturismele care sunt pe banda 1.
Administrația Străzilor din subordinea Primăriei Capitalei spune că s-a ajuns în această situație din cauza temperaturilor ridicate, dar și a unor lucrărilor utilitare care nu ar fi fost făcute de companie.
Marian Bârgău, director, Administraţia Străzilor Bucureşti: Este căldură foarte mare și asfaltul se degradează, dar avem și lucrări edilitare care nu au fost făcute corespunzător, reparate, automat se creează și aceste șleauri. Noi, Administrația Străzilor, încercăm să rezolvăm această problemă.
O situație la fel de periculoasă este și în Cluj-Napoca.
Într-un răspuns pentru Știrile TVR, primăria Cluj-Napoca spune că, de fiecare dată când i-au fost semnalte asfel de probleme, le-a soluționat punctual.
Specialiștii spun că totul apare din cauza lipsei mentenanței dar și pentru că asfaltul folosit este de calitate proastă.
Alexandru Ştefan, fondatorul asociaţiei ,,România fără Gropi”: Aceste probleme sunt cauzate de materiale de proastă calitate utilizate în construcție și în repararea drumurilor. Evident, nu se face mentenanță. Comparativ cu alte zone ale lumii, cum ar fi țările arabe, unde temperaturile ridicate sunt constante, drumurile sunt construite folosind tehnologii și materiale adaptate condițiilor respective.
În general, autoritățile locale aștepată să treacă lunile de vară pentru a face reperații. Din păcate, pericolul reapare în fiecare an, în zilele caniculare.