LUMEA AZI – Apusul motoarelor Diesel. Emisiile de CO2 sunt mai mici decât la motoarele pe benzină, dar cele Diesel emit extrem de toxicul dioxid de azot
Un banner pe care l-a folosit deja la demonstrații. Fiindcă nu vrea să accepte orice. Berthold Schönhoff este dependent de mașina sa pentru a se putea deplasa la serviciu, la Stuttgart. Dar de la începutul anului nu mai are voie să intre în oraș. De aceea acest banner.
Berthold Schonhoff, administrator site: „De aceea scrie interdicții de circulație. Nu, mulțumesc! Fiindcă noi credem că este nedrept să-i pedepsești pe proprietarii de mașini Diesel pentru o politică eșuată în domeniul transporturilor”.
Joachim Eggers, reporter: „O spuneți atât de relaxat, dar de fapt sunteți un activist.”
Berthold Schonhoff, administrator site: „Nu m-aș descrie ca fiind un activist, ci ca un om implicat social”.
Zgomotoasă ca un tractor. Mașina sa este Diesel.
Dialog Berthold Schonhoff – Joachim Eggers, reporter:
„- Este un Jeep Commander din 2007 cu norma de poluare euro 4. La vremea aceea era foarte modern, când l-am luat.
– Euro 4. Ce înseamnă asta?
– Mașinile sunt clasificate după norma de poluare în șase grupe.
– Și euro 4 este interzis în Stuttgart?
– Da.
– Înseamnă că tocmai comitem o infracțiune.
– N-aș numi-o infracțiune, ci o încalcare a regulilor de circulație.
– Ce amenda riscați?”
– 108 Euro.”
Interdicția se aplică începând de la periferia orașului. Șoferul nu este prins.
Stuttgart, renumita stație de monitorizare a calității aerului, la Neckartor. Și aici valorile înregistrate au dus la aplicarea interdicției de circulație în cazul mașinilor Diesel. Restricțiile au dus la îmbunatățirea calității aerului.
Ani la rând, Neckartor a fost considerat cel mai poluat nod rutier din Germania. Acum, pe străzile din Stuttgart sunt permise numai mașini Diesel noi, care emit mai puțin dioxid de azot.
Unele dintre ele sunt construite chiar aici. Mercedes are sediul central la Stuttgart. Concernul încă mai este afectat de consecințele scandalului Diesel, declanșat de Volkswagen.
Ca aproape toți producătorii auto, și Mercedes și-a ademenit clienții cu promisiunea unor motoare mai curate decât s-au dovedit a fi în realitate. Lucrul acesta a costat renumitul producător miliarde. O știe și Torsten Eder, coordonatorul Departamentului de dezvoltare a motoarelor.
Angajatorul său și motoarele Diesel au o problemă de credibilitate. În aceste condiții, cum vor mai putea fi aduse pe piață noi motoare?
Joachim Eggers, reporter: – Poate avea încredere în dumneavoastra clientul?
Torsten Erder, reprezentant Mercedes: – Firește că poate avea încredere, fiindcă măsuratorile sunt efectuate și de firme independente. Au luat aceste motoare, au măsurat și valorile au fost excelente.
Torsten Eder vorbește despre noxele emise de către acest motor: un hibrid. Jumătate Diesel, jumătate electric, construit pentru un SUV: „Suntem singurul producător care oferă și un hibrid Diesel care are uriașul avantaj al unui consum redus pe o distanță mare. Iar cu bateria de înalt voltaj se poate deplasa și local cu emisii zero.”
Mai multe informații, în materialul video