Liviu Pop: Nu sunt convins că toate materialele folosite la școală sunt în regulă din punctul de vedere al programei școlare

26 octombrie 2017, 13:10

„Pe lângă Compendiu (n.r. — pentru clasa a V-a) au apărut pe site-ul manuale.edu.ro toate manualele în formă digitală de două săptămâni. Din datele noastre, ajung manualele care au fost contractate în unitățile școlare pe acele discipline, cu excepția disciplinei la care este încă contestație. Auxiliarele trebuiau clarificate de șase ani, din 2011, că așa scria în lege. Sunt auxiliare didactice și auxiliare curriculare. Auxiliarele curriculare care în general sunt în zona resurselor deschise pot fi folosite de oricine, dar în același timp voi susține ca tot ceea ce intră în unitatea școlară pe cele două canale dacă vreți — asociațiile de părinți și contabilitatea școlii — să fie certificate din punct de vedere al calității. Nu orice”, a explicat demnitarul, potrivit Agerpres.

„Eu nu sunt convins că astăzi tot ce se fotocopiază, tot ce se folosește la școală este în regulă din punct de vedere al programei școlare”, a spus demnitarul.

Potrivit acestuia, cei care folosesc auxiliare în școli, altele decât cele autorizate de MEN, vor răspunde. „Astăzi avem lista tuturor auxiliarelor autorizate de MEN. De celelalte auxiliare care sunt folosite în școală răspund cei care le folosesc”, a spus Pop.

Ministrul Educației, Liviu Pop, a avut, joi, o întâlnire cu Alianta Pentru Educație de Calitate cu care a discutat problemele de fond ale sistemului de Educației.

Ministrul a declarat că a stabilit întâlniri lunare, pentru a vedea cât s-a reușit să se îndeplinească din ceea ce a fost asumat, pentru a corecta problemele din învățământ.

Am abordat probleme de legislație, o legislație, întortochiată, imposibil de abordat. Sunt foarte multe ordine de ministru care se contrazic, a adăugat ministrul Educației.

Astăzi aplicăm o legislație care este deficitară. Îmbunătățim această legislație în așa fel încât anul viitor școlar să fie mult mai bun pentru toți elevii și studenții. (…) Sunt foarte multe restanțe. Sunt elemente legate de legislație care au fost abordate astăzi. O legislație întortocheată, supra-aglomerată, nerespectată în totalitate sau imposibil de respectat. Ne-am propus din punctul acesta de vedere să avem o abordare plecând de la Legea Educației Naționale, dar nu lăsând la o parte legislația subsecventă. Sunt foarte multe ordine de ministru care sunt depășite, se contrazic în articole sau nu au fost emise niciodată. În același timp, sunt și alte acte normative — hotărâri de guvern în special — care necesită o adaptare la modificările legislative”, a explicat ministrul.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite