Infrastructura dedicată trotinetelor electrice este deficitară în România

10 septembrie 2024, 08:16 (actualizat 10 septembrie 2024, 08:18)

Accidentele grave în care au fost implicate trotinete electrice au devenit o problemă tot mai vizibilă în România în ultimii ani. Deși au existat numeroase discuții și dezbateri privind reglementarea și siguranța acestui tip de transport, infrastructura dedicată trotinetelor electrice rămâne deficitară.

Lipsa pistelor special amenajate pune atât utilizatorii de trotinete, cât și ceilalți participanți la trafic într-un risc constant.

Cu toate că aceste mijloace de transport au devenit tot mai populare, în special în marile orașe, siguranța lor rămâne o provocare nerezolvată.

Să ne uităm pe cifrele privind accidentele grave care au avut loc în ultimii 3 ani, accidente în care au fost implicate trotinete electrice, bineînțeles.

În perioada iunie 2021 – iunie 2024, la nivel național s-au înregistrat 396 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice. Nu este o cifră de neglijat, chiar dacă în unele județe nu au fost probleme, asta poate și pentru faptul că cetățenii nu sunt utilizatori de astfel de mijloace de transport.

Vedem în continuare care sunt județele cele mai vulnerabile la capitolul accidente grave cu trotinete electrice. Așa cum era de așteptat, București și Cluj se află în frunte, datorită aglomerărilor urbane semnificative.

Totuși, surprinzător este faptul că în topul județelor cu cele mai multe accidente apar și Mehedinți și Iași, regiuni care nu sunt la fel de cunoscute pentru traficul atât de intens.

Această situație este îngrijorătoare și ne arată că trebuie să urgentăm crearea unei infrastructuri mai sigure, atât în orașele mari, cât și în orașele mai mici.

Accidentele în care au fost implicate trotinete electrice nu au dus doar la răniri grave, ci și la pierderi de vieți omenești. Cele mai multe victime s-au înregistrat în București și Cluj, unde au fost raportate câte 3 decese în urma acestor accidente. Totodată, și în județele Mehedinți și Iași s-au înregistrat câte un deces.

Pe lângă județele deja menționate, există și alte zone din țară unde accidentele grave cu trotinete electrice au fost frecvente. În județele Brașov, Galați, Mureș, Vaslui și Vrancea au fost înregistrate un număr considerabil de incidente. Vedem că problema nu este una izolată doar în marile aglomerări urbane, ci afectează și alte părți ale României.

La capătul opus, există și județe unde nu au fost raportate accidente grave cu trotinete electrice, cel puțîn conform datelor furnizate de IGPR. Printre acestea se numără Tulcea, Olt, Ialomița și Buzău. Nu știm dacă în aceste regiuni aceste mijloace de transport nu sunt la fel de populare sau dacă utilizatorii sunt mai prudenți.

În concluzie, trotinetele electrice reprezintă o alternativă ecologică și eficientă pentru deplasare în marile orașe, însă utilizarea lor trebuie să fie responsabilă și atentă.

Continuarea utilizării acestor mijloace de transport nepoluante este încurajată, însă siguranța trebuie să fie mereu pe primul loc.

Fie că ești în orașe aglomerate sau în zone mai liniștite, prudența și respectarea regulilor de circulație sunt esențiale pentru a preveni accidentele grave și pentru a ne proteja pe noi și pe ceilalți participanți la trafic.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă