Încă 13 km din Autostrada de Centură a Capitalei, A0, au fost dați în folosință. Se circulă pe jumătate din semi-inelul sudic
Încă 13 km din Autostrada de Centură a Capitalei au fost dați luni în folosință. Acum, șoferii pot circula pe jumătate din semi-inelul sudic. Ministrul Transporturilor spune că, până în vară, va uni acest segment cu Autostrada Soarelui. Iar în iarnă, va uni Autostrada București-Constanța cu Autostrada București- Pitești.
Un șofer de tir a fost primul care a condus pe cei 13 km de autostradă din Centura sudică a Capitalei. Mai exact, segmentul dintre intersecțiile cu DN 4 și DN5.
E binevenit orice km de autostradă în România, dar se putea și mai bine.
Cu acest tronson nou, șoferii pot circula, în prezent, pe jumătate din cei 52 de km ai centurii sudice.
Cristian Pistol, director CNAIR: În acest fel vom scoate tot traficul de marfă, cu precădere din Municipiul București, făcând această conexiune.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, promite că până „în luna iulie (cel mai târziu) lucrările se vor finaliza și pe ceilalți aproximativ 10 km ai Lotului 1 (Glina- Vidra), ceea ce va permite asigurarea conexiunii cu Autostrada Soarelui (#A2)„.
Citește și: Autostrada sudică a Bucureștiului ar putea fi gata în toamnă
Dragoș Porojnicu, jurnalist TVR: Pentru a putea uni Autostrada București – Constanța cu Autostrada București – Pitești, trebuie terminat și lotul 3, care are o lungime de 18 km. Din păcate însă, lucrările înaintează cu pași de melc. Gradul de execuție este de doar 59%.
Ionuț Ciurea, preşedinte, Pro Infrastrcutura: Ar trebui să se găsească orice soluție contractuală, tehnică, de impulsionare a antreprenorului, de asumarea a responsabilității CNAIR-lui și din Minister, a ministrului Grindeanu, astfel încât să circulăm în decembrie.
Autostrada de Sud a Capitalei este formată din trei loturi. Două sunt construite de turcii de la Alarko, în vreme ce pe lotul 3 lucrează grecii de la firma Aktor.