Wizz Air: Spaţiul aerian european, grav afectat de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple. Guvernul monitorizează zborurile anulate care au legătură cu aeroporturile româneşti. Cei afectaţi să ceară despăgubiri
Concediile încep şi se termină cu nervi pentru tot mai mulţi români care şi-au cumpărat vacanțe în străinătate. Mai multe curse aeriene întârziate ale companiei Wizz Air au creat haos pe aeroporturi. În Spania, 25 de români, printre care şi copii, sunt blocaţi în Valencia după ce zborul lor a fost anulat. Wizz Air a transmis după ore bune că fenomenele meteorologice au dat peste cap zborurile, dar şi capacitatea autorităţilor de control al traficului aerian. Autorităţile din România au precizat că monitorizează toate situaţiile de acest fel.
Întrebat dacă Guvernul poate interveni în vreun fel în cazul companiei Wizz Air care a anulat zboruri şi are alte multe întârziate, Constantin a răspuns: „Guvernul monitorizează şi este informat despre acele zboruri dacă au legătură, dacă apelează la aeroporturi româneşti, este şi normal să se întâmple aşa, dar vorbim despre o companie privată. Poate ar trebui să ne amintim de o campanie de conştientizare a statutului nostru european: ‘Sunt cetăţean european şi am drepturi’ – era supratitlul acelei campanii. Românii care sunt, din nefericire, afectaţi – este şi perioadă de vacanţă şi concedii, de întârzieri sau anulări de zboruri de la orice companie – au dreptul şi pot deschide diverse litigii pentru a solicita despăgubiri către acele companii. Da, monitorizarea există, dar ce măsuri pot fi luate de către statul român, mai mult decât ce v-am spus, nu ştiu”.
Mai multe curse aeriene întârziate ale companiei Wizz Air au creat haos pe aeroporturi. În Spania, 25 de români, printre care şi copii, sunt blocaţi în Valencia după ce zborul lor a fost anulat. Fără explicaţii de la agenţia de turism sau compania aeriană. Wizz Air nu a transmis până un punct de vedere. Autorităţile din Romania au precizat că monitorizează toate situaţiile de acest fel.
Peste 40 de pasageri ar fi trebuit să aterizeze la 4 dimineaţa la Timişoara, însă zborul care îi aducea de la Valencia a fost anulat. O parte dintre călători au plecat pe cont propriu spre casă. Dar 25 de oameni au rămas să aştepte o nouă cursă.
Peste noapte au primit cazare de la agenţiile de turism de la care şi-au cumpărat vacanţele. Dimineaţă s-au trezit însă din nou cu bagajele în stradă. Şi fără niciun avion care să-i aducă acasă.
Oamenii reclamă că nu au primit nicio explicaţie despre anularea zborului.
Probleme au fost şi pe aeroportul din Alicante. Una dintre cursele aceleiaşi companii aeriene a avut şi 20 de ore întârziere. Sute de români care vor să se întoarcă în ţară sau să plece în vacanţă se confruntă cu astfel de situaţii.
Doar într-o singură zi, pe aeroportul Otopeni, din 22 de avioane care ar fi trebuit să zboare în intervalul 13:00 – 15:00, doar 3 au decolat la timp.
În cazul întârzierilor mai mari de 3 ore, compensaţiile pornesc de la 250 de euro pentru zborurile pe distanţe până în 1500 de km şi pot ajunge şi la 600 de euro dacă destinaţia este la mai mult de 3500 de km.
Biletele de avion s-ar putea scumpi şi cu 72 de euro în următoarea perioadă. Mai multe companii aeriene au anunţat că introduc o taxă pe mediu după ce noile reguli europene pentru reducerea emisiilor de carbon le-au crescut costurile.
Wizz Air: Spaţiul aerian european a fost grav afectat, în ultimele zile, de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple
„În ultimele câteva zile, spaţiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în întreaga Europă. Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităţilor de control al traficului aerian şi a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri şi anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană. Aceste evenimente au afectat operaţiunile Wizz Air, precum şi operaţiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă”, afirmă reprezentanţii companiei.
Astfel, numai în data de 26 iunie, spaţiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condiţiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.
Reţeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce priveşte alocarea sloturilor aeroportuare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situaţii extraordinare.
„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noştri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Wizz Air a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operaţiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară. La nivel de industrie, suntem obligaţi să înaintăm aceste probleme autorităţilor relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările”, se spune în comunicat.
Wizz Air atrage atenţia pasagerilor că această problemă afectează mai multe companii aeriene şi, prin urmare, capacităţile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate.
„Wizz Air face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulţi pasageri, dar, în cazul în care partenerii noştri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să îşi rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air”, subliniază operatorul aerian.
Acesta dă asigurări că întotdeauna îşi va informa pasagerii care au rezervat direct biletele la Wizz Air cu privire la orice modificări de program prin SMS şi e-mail.
Wizz Air recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicaţia sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor şi de asistenţă directă pentru clienţi.
„În cazul în care pasagerii au făcut rezervări prin agenţii online de turism (OTA) şi alte părţi terţe, aceştia trebuie să verifice starea zborului lor şi să solicite modificările necesare prin intermediul agenţiei respective”, afirmă reprezentanţii companiei.