Consumul în România și-a revenit. A crescut cu 15% la nivelul întregului an 2023, față de cel precedent
Piaţa bunurilor de larg consum în ultimul trimestru al anului trecut a crescut, după 2 ani de scădere, arată un studiu recent.
Valoarea pieței de bunuri de larg consum a crescut cu 10% în trimestrul al patrulea al anului trecut și cu 15% la nivelul întregului an 2023, comparativ cu anul precedent.
Băuturile non-alcoolice și produsele de menaj și îngrijire personală au fost categoriile cu cea mai semnificativă creștere, înregistrând creșteri valorice de 17,6% și respectiv 15,4%. De aceste creșteri de volume au beneficiat magazinele de tip discout și cele mici. Deci, cumva cele care au fost atente la preț. Asta au căutat cumpărătorii, arată studiul NielsenIQ.
Cota de piață a magazinelor de tip discount a atins deja 20% din totalul pieței de bunuri de larg consum din România.
S-au cumpărat frecvent produse marca privată ale retailerilor, cota de piață a acestora rămânând constantă la 18,3% în 2023.
Potrivit studiului, citat de economică.net, inflația rămâne o problemă majoră pentru români, puterea de cumpărare fiind scăzută din cauza decalajului dintre inflație și salarii.
La nivel global, 41% dintre consumatori consideră că sunt într-o situație mai rea decât anul precedent, iar 77% dintre aceștia pun acest lucru pe seama costurilor mai ridicate de trăi. Pe de altă parte, starea de bine personală devine din ce în ce mai importantă pentru consumatori, urcând 3 locuri în topul preocupărilor globale în ianuarie 2024, față de iunie 2023.
Ne plac cumpărăturile, însă am ajuns să citim cu mai mare atenție etichetele.

