Construcțiile autostrăzilor se opresc înainte să înceapă, din cauza contestațiilor
La sfârșitul anului trecut CNAIR a desemnat câștigătoarea licitației pentru realizarea celor 3 loturi de autostrada dintre Bacău și Pașcani ale A7. Cu o lungime de peste 77 de kilometri, tronsoanele din Autostrada Moldovei ar trebui să fie construite în mai puțîn de trei ani. Contractul a fost însă contestat.
CRISTIAN PISTOL, director general, CNAIR: Au fost contestate primele două loturi ale acestui tronson de autostradă. Vom avea anumite întârzieri. Vorbim de 20 de zile calendaristice care pot fi extinse la 30.
După expirarea celor 30 de zile, sunt două scenarii posibile: fie licitație va fi reluată, fie Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor va da dreptate câștigătorului care se va apucă de treaba la primăvară. Probleme sunt și la Autostrada Transilvania. Ministerul Transporturilor încearcă pentru a patra oară să găsească un constructor lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, după 18 ani de la începerea lucrărilor de către compania Bechtel.
Prin telefon, ALIN ŞERBĂNESCU, purtător de cuvânt, Ministerul Transporturilor: Sunt 26 de kilometri. Știm foarte bine că acest sector a avut o istorie destul de tristă. Ultima licitaţie a fost reluată anul trecut, dar a fost anulată pentru că cei care s-au prezentat nu au venit cu oferte conforme. Că atare am relansat-o şi așteptăm ca până pe dată de 15 martie anul acesta să avem oferte depuse.
În schimb, următorul lot, Suplacu de Barcău-Nuşfalau, de 13km, este primul și singurul de pe A3 care are că termen de finalizare anul 2023. Alte lucrări foarte așteptate pe Autostrada Transilvania sunt în apropiere de Cluj-Napoca, la Nădășelu unde autostrada se oprește brusc.
Lucrările în teren pentru cele două loturi între Nădășelu și Zimbor au depășit pragul de 50%.
Prin telefon, IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația ,,Pro Infrastructură”: Nu vorbim de niște lucrări pe care le facem așa din pix, foarte rapid. Dar în contextul acesta, Nădăşelu-Zimbor rămâne pentru anul 2024, lejer.
În cel mai optimist scenariu, România ar putea număra la finalul anului încă 100 de kilometri noi de autostrăzi șI drumuri naționale.