Bullying-ul în școli ia amploare. O traumă greu de depășit. Aproape 50% dintre elevii intervievați de Salvați Copiii au declarat că au fost victime ale hărțuirii colegilor. 27% au recunoscut că au avut rolul de agresor
Poate fi verbal, fizic sau psihologic. Însă adevărata amploare a bullying-ului în România nu e cunoscută, deoarece studiile nu arată întru totul realitatea.
Mulți copii se tem sau refuză să recunoască situațiile prin care trec.
Un elev dintr-un liceu din Timișoara a fost victimă a acestui fenomen timp de 2 ani. A cerut însă ajutorul părinților și a reușit să treacă peste traumă.
Potrivit studiilor realizate de Organizația Salvați Copiii, 8 din 10 copii au asistat măcar o dată la un act de bullying în școala lor. Aproape 50% dintre cei intervievați au declarat că au fost victime ale hărțuirii colegilor, în timp ce 27% au recunoscut că au avut rolul de agresor.
Pentru a reduce cât mai mult amploarea acestui fenomen, conducerile școlilor apelează tot mai des la specialiști care să îi învețe pe copii cum să procedeze când vine vorba de bullying.
Implicarea părinților și a dascălilor în combaterea acestui fenomen este esențială pentru ca elevul hărțuit să nu rămână marcat pe viață.
Măsurile autorităților centrale în ceea ce privește combaterea bullying-ului au fost puține.
În 2020, prin ordin de ministru, propunerile Salvați Copiii România privind prevenirea și reducerea fenomenului de bullying în școli au fost incluse în Normele metodologice de aplicare a Legii împotriva violenței psihologice. Școlile au fost obligate să înființeze comisii antibullying, dar totul rămâne la latitudinea părinților, a dascălilor și a inspectoratelor școlare.
În ultima vreme, tot mai multe cadre didactice se plâng, la rândul lor, că sunt hărțuite de elevi și ajung să își dea demisia. Dar sunt și cazuri în care elevii sunt ținta bullying-ului din partea celor de la catedră.
Atenție, la numărul de urgență 119 se pot semnala cazurile de abuz asupra copiilor!