Bulevardele din Capitală sunt pline de capcane pentru şoferi și pietoni
Podul Ciurel din București, o zonă extrem de periculoasă pentru șoferi, a rămas de câteva luni fără parapete de protecție pe un tronson, din cauza unui accident.
Dragoș Porojnicu, jurnalist TVR: „În decembrie anul trecut, un șofer și-a pierdut viața după ce a plonjat cu mașina în râul Dâmbovița. Abia după 4 luni, Administrația Străzilor din subordinea Primăriei Capitalei a decis să înlocuiască stâlpii rupți„.
Și asta după zeci de sesizări venite din partea cetățenilor, dar și a presei.
Peste drum de tronsonul intrat în reparații, alte elemente de protecție zac deformate de ani de zile. Teoretic, ar trebui „să-i protejeze” pe pietoni.
La o aruncătură de băț, pe Podul Grant, aceeași problemă. Sunt mai multe porțiuni fără parapete.
Într-un răspuns pentru Ştirile TVR, Primăria Capitalei spune că elementele de protecție vor fi înlocuite abia „după încheierea unui contract de reabilitare a pasajului”.
Tot primăria spune că, în 2019, Podul Grant a fost reabilitat în proporție de 35% pentru suma de 17 milioane de lei.
Cătălin Codescu, preşedinte Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie: „Sistemul de protecție tip parapet crește semnificativ gradul de siguranță rutieră al unui tronson de drum, scăzând de fapt numărul de accidente rutiere grave. În realitate, potențialele accidente rutiere grave se transformă în accidente rutiere ușoare sau în accidente soldate numai cu pagube materiale„.
Potrivit specialiștilor, parapetele metalice din zonele periculoase ar reduce cu 9% numărul accidentelor și cu 24% numărul morților.