Adolescenții români, dependenți de jocurile de noroc. Organizaţia „Salvaţi Copiii” lansează campania „Joacă, nu jocuri”

29 noiembrie 2023, 13:18 (actualizat 6 decembrie 2023, 08:03)

Cifrele Organizaţiei „Salvaţi Copiii” sunt extrem de îngrijorătoare. 14% dintre adolescenţi recunosc că au jucat jocuri de noroc pe bani, în timp de 40% dintre ei spun că au prieteni care practică jocuri de noroc pe bani.

Adolescenţii sunt atraşi de păcănele, urmate de pariuri sportive, deşi n-ar trebui să aibă acces în agenţii. Datele mai arată că băieţii sunt mai tentanţi să joace pe bani decât fetele. Iar cei mai vulnerabili sunt cei din mediul rural.

10% dintre copiii cu vârsta de peste 10 ani spun că au văzute reclame la jocuri de noroc atât la televizor, cât şi pe internet. 11%  urmăresc influenceri care promovează jocuri de noroc, iar 10% au resimţit presiune de la prieteni să joace.

Organizaţia „Salvaţi Copiii” lansează campania „Joacă, nu jocuri”, prin care cere autorităţilor impunerea distanţei de 300 de metri între agenţiile de jocuri de noroc şi școli, aplicarea cu stricteţe a legilor existente şi controale inopinate în agenţii. Colegiile Naționale Gheorghe Lazăr, I.L. Caragiale, Jean Monnet şi Mihai Viteazu susţin această campanie.

ADOLESCENŢII ŞI JOCURILE DE NOROC

7 din 10 copii spun că au văzut publicitate stradală la jocurile de noroc

4 din 10 copii spun că au un prieten care joacă pe bani

1 din 10 copii are un membru al familiei care joacă jocuri de noroc pe bani

Sursa: Salvaţi Copiii

JOCURI DE NOROC, PREFERATE DE ADOLESCENŢI

Păcănelele

Pariuri sportive

Sursa: Salvaţi Copiii

ADOLESCENŢII ŞI JOCURILE DE NOROC

Băieții sunt mai atraşi de jocurile de noroc pe bani în comparație cu fetele (22% vs. 9%)

Copiii cu vârsta de 14 ani sunt mai tentaţi jocurilor de noroc comparativ cu cei mai tineri (18% vs. 6%)

Copiii din mediul rural sunt mai predispuși la jocurile de noroc pe bani în comparație cu cei din mediul urban (17% vs. 13%)

Sursa: Salvaţi Copiii

ADOLESCENŢII ŞI JOCURILE DE NOROC

10% dintre copiii cu vârsta de peste 10 ani au văzute reclame la jocuri de noroc atât la televizor, cât şi pe internet

11% urmăresc influenceri care promovează jocuri de noroc

10% au resimţit presiune de la prieteni să joace

„JOACĂ, NU JOCURI”

– impunerea distanței de 300 de metri între agențiile de jocuri de noroc și șColi

– aplicarea cu strictețe a legilor existente, care impun vârsta minimă de 18 ani pentru participarea la jocurile de noroc

– crearea unui mecanism eficient de control inopinat în aceste agențiile de jocuri de noroc

– reglementarea strictă a publicității, inclusiv interzicerea reclamelor pe medii OOH, prin influenceri și prin plasare de produs la emisiuni la ore de maximă audiență.

Sursa: Salvaţi Copiii

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite