TIR-urile ATI, ideale pentru situațiile de urgență, dar nu soluții pe termen lung. Primele probleme la unitățile mobile de terapie intensivă au apărut încă din toamna anului trecut

13 aprilie 2021, 20:46

Primele probleme la TIR-urile de terapie intensivă au început încă din toamna anului trecut.

Mai întâi, s-au defectat instalațiile de climatizare la unitățile mobile de la spitalele Victor Babeș din Timișoara și cel Județean. La TIR-ul ATI de la Spitalul Municipal a cedat instalația de oxigen.

Alt loc, alte probleme. La stația de oxigen de la TIR-ul trimis în noiembrie la Botoșani lipsea o piesă. După ce s-a remediat situația, au apărut alte neajunsuri – după precipitații abundente, apa s-a infiltrat în tavan.

Luna trecută, același TIR ATI a fost mutat la Spitalul de Boli Infecțioase din Iași. A fost nevoie de 2 săptămâni pentru conectarea lui la utilități și la stația de oxigen. Acum, 10 pacienți sunt îngrijiți acolo.

În februarie anul acesta, un incident petrecut la Spitalul Marius Nasta din București a fost încadrat drept alarmă falsă. Se vorbea atunci despre un generator care a scos fum, însă un raport oficial a arătat că nu s-au găsit urme de incendiu la instalația electrică și nici la celelalte componente.

România are 5 TIR-uri ATI cumpărate vara trecută din Turcia de Fundația SMURD și de câteva ONG-uri.

TIR-ul ATI de la Victor Babeș este acum sigilat pentru continuarea anchetei, iar un altul a fost trimis în Turcia pentru reparații și se întoarce curând în țară.

În București se află încă două astfel de unități medicale, iar una este la Iași.

TIR-urile au fost trimise la spitalele supraaglomerate pentru a suplimenta numărul de locuri de terapie intensivă.

Un astfel de TIR costă peste 260 de mii de dolari. Până acum, mai mult de 700 de pacienți au fost tratați în aceste unități mobile.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite