Google nu renunţă la cookie-urile publicitare din browserul Chrome

Google a anunţat marţi că nu va renunţa la utilizarea, în browserul său Chrome, a cookie-urilor, care permit urmărirea utilizatorilor pe site-urile pe care le vizitează, la cinci ani după ce a promis că le va elimina treptat, transmite AFP.
Începând din 2022, gigantul californian şi-a exprimat intenţia de a realiza o tranziţie de la cookie-uri la un sistem mai puţin intruziv, capabil să urmărească preferinţele şi interesele utilizatorilor, fără a compila istoricul de navigare.
Cookie-urile de la terţi, „trackere” digitale externe care cartografiază utilizarea internetului dincolo de site-ul care le instalează, reprezintă un instrument valoros pentru ţintirea publicului de către agenţii de publicitate. Încă din 2020 Google şi-a anunţat intenţia de a le bloca, însă măsura a fost amânată de mai multe ori de atunci, notează AFP.
În iulie 2024, grupul din Mountain View a indicat că nu va împiedica cookie-urile în mod implicit, ci va oferi utilizatorilor posibilitatea de a le dezactiva.
„Este clar că există perspective diferite” între „editorii de conţinut, dezvoltatorii, autorităţile de reglementare şi industria de publicitate” cu privire la eventualele modificări aduse cookie-urilor, a scris Anthony Chavez, vicepreşedintele Privacy Sandbox, o entitate dedicată gestionării datelor personale.
Potrivit acestuia, progresele tehnologice înregistrate din 2022 şi dezvoltarea inteligenţei artificiale (AI) au oferit noi modalităţi de a proteja datele personale ale utilizatorilor de internet care nu doresc să le partajeze.
Anthony Chavez a menţionat, de asemenea, că peisajul în materie de reglementare a „evoluat considerabil” la nivel internaţional.
„Din toate aceste motive, am decis să ne menţinem abordarea actuală pentru cookie-urilor de la terţi în Chrome”, a explicat el într-un mesaj postat marţi pe blogul Google.