Zi istorică la Ministerul Transporturilor. A fost semnat contractul pentru ultimul tronson din Autostrada Transilvaniei
Contractul pentru proiectarea și execuția ultimului tronson din Autostrada Transilvaniei a fost semnat astăzi, joi, 10 aprilie. Pe această porţiune va fi construit cel mai lung tunel rutier din România, şi, în plus, vor fi 65 de viaducte, poduri şi pasaje. Şoferii care circulă prin zonă spun că este o veste bună şi e mare nevoie de un astfel de drum în nord-vestul ţării.
După 21 de ani de aşteptare, Guvernul semnează contractul de execuţie pentru ultimul lot din autostrada Transilvania, începută în 2004.
Peste 6 miliarde de lei va costa ultimul tronson lung de 41km între Poarta Sălajului – Zalău şi Nuşfalău. Este cel mai scump contract semnat vreodată de Guvernul României.
O altă premieră este tunelul Meseş, care va avea aproape 3 kilometri şi va fi cel mai lung tunel de autostradă construit în România.
Tronsonul de autostradă va avea 65 de viaducte, poduri şi pasaje.
Dacă totul decurge conform planului, vom putea circula pe acolo peste 6 ani şi jumătate.
De la Poarta Sălajului în direcţia Cluj, în unele locuri avansul lucrărilor a ajuns la 70 şi chiar 80%. Avem şanse de inaugurări anul acesta sau cel târziu anul viitor.
Loturile sunt finanţate prin PNRR.
‘Este ultimul tronson care nu era contractat din autostrada Transilvaniei. O perioadă de timp, cu adevărat, a fost o aplicare mult mai mare pe zonele în care România nu avea niciun fel de autostradă. Dar cu prezența noastră astăzi, de aici, am putut să arătăm foarte clar că nicio zonă a României nu va fi lăsată de noi. Dimpotrivă, toată politica a fost de a crea un echilibru. (…) Este un record. Este o zi istorică, aș putea spune, pentru că avem cea mai mare valoare contractată pe zona de infrastructură rutieră, peste șase miliarde de lei, mai exact 6,62 miliarde de lei, fără TVA’, a declarat primul ministru Marcel Ciolacu.
Ministrul Transporturilor a adăugat, la rândul său, că există experiențe pozitive cu firmele din Turcia din asocierea ce va face partea de proiectare și execuție a tronsonului de autostradă.
‘Mulțumesc, așa cum a spus primul ministru, vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 de miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzând acest tunel de aproape trei kilometri, Tunelul Meseș. Putem spune, în acest moment, că de la Nădășelu până la Nușfalău s-a intrat în ultima fază, cea de execuție. De asemenea, pot să spun că și de la Suplacu de Barcău până la Biharia, iarăși a intrat în faza de execuție. Un lucru despre asocierea care a câștigat. Avem experiențe pozitive cu ambele companii. ‘, a precizat Grindeanu.
Potrivit acestuia, una din firme a realizat autostrada de la Craiova la Pitești, pe care au finalizat-o înainte de termen, iar cea de-a doua e una din companiile ce va construi metroul din București și, de asemenea, a câștigat toate cele patru loturi de la Sibiu la Făgăraș.
‘Eu pot să spun că sunt bucuros că am ajuns în această fază. Vor fi monitorizați foarte bine și n-am niciun fel de emoții că lucrurile nu vor intra și nu vor merge pe linia corectă’, a conchid Sorin Grindeanu.
Președintele comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, Lucian Bode, a subliniat faptul că toate autoritățile implicate au o responsabilitate majoră în ceea ce privește respectarea termenelor de implementare.
‘Este, într-adevăr, un lot vedetă, pentru că tunelul Meseș este cel mai lung tunel rutier care s-a construit în România, de aproximativ trei kilometri și va fi elementul simbol al acestui proiect și o poveste inginerească pentru constructori. Acești 41 de kilometri, dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, aflați în întregime pe teritoriul județului Sălaj, sunt esențiali pentru legătura de la Nădășelu, Poarta Sălajului și până mai departe, la lotul executat și dat în trafic tot o companie din Turcia, Nușfalău – Suplacu de Barcău. Acest tronson, așa cum știți, este veriga care lipsește pentru a avea continuitate de aproximativ 100 de kilometri pe autostrada Transilvania, între Nădășelu și Suplacu de Barcău, iar din 100 de km, aproape 80 de km sunt pe teritoriul județului Sălăj. Este o verigă importantă care, dacă nu este corect gestionată, poate învinge nepermis de mult obiectivul de finalizare a proiectului în integralitatea lui’, a punctat Lucian Bode.