Zboruri întârziate sau anulate pe toată perioada verii. 7 avioane din 10 nu decolează sau nu aterizează la timp
Românii care pleacă în vacanţă cu avionul riscă să aibă parte de zboruri întârziate sau chiar anulate pe toată perioada verii. 7 avioane din 10 nu decolează sau nu aterizează la timp acum, potrivit Asociației Aeroporturilor din România. Reprezentații aeroporturilor spun că problemele sunt generate de traficul aerian intens, dar și de lipsa personalului.
Numai până la orele prânzului, pe cel mai mare aeroport din țară, Henri Coandă, la Plecări, au fost raportate 28 de zboruri cu întârzieri mai mari de 30 de minute. Și la Sosiri, 28 de zboruri au întârziat mai mult de jumătate de oră, iar alte două au fost anulate din cauza lipsei de personal, potrivit reprezentaților aeroportului.
Cei mai afectați au fost pasagerii care aveau zboruri de legătură.
Trebuia să fie la 3, și la 5 văd că decolează. E o problemă!
Chiar nu înțeleg de ce mai vând bilete în condițiile în care se întâmplă ce se întâmplă.
Nu-i interesează. Important e că au luat banul. Basta!
Reprezentații aeroporturilor spun că întârzierile și anulările apar din cauza traficului aerian intens din perioada concediilor, dar și pentru că nu sunt suficienți angajaţi.
David Ciceo, președinte Asiciația Aeroporturilor din România: Aproximativ 70% din zboruri au întârziat pe plan european. Din păcate, întârzierile s-au transmis în România și pe toate aeroporturile din România au întârziat 70% din zboruri. Având în vedere întârzierile, s-a întâmplat destul de des ca piloţii să depăşească perioada de zbor şi au fost foarte multe anulări de zboruri din cauza lipsei de echipaj. Un zbor anulat a generat alte întârzieri în lanț.
În unele situații, pasagerii care au cumpărat pachete turistice ajung la destinație mai târziu și pierd astfel din sejur.
Zborurile anulate sau cu întârzieri mari dau peste cap și calculele agențiilor de turism în relația cu hotelierii.
Adrian Voican, vicepreședinte, Asociația Națională a Agențiilor de Turism: De obicei se poate discuta cu unitatea de cazare. Biletul de avion e critic. De cele mai multe ori penalitățile sunt mai mici, poți să decalezi cu o zi sau poți să găsești o soluție pentru o noapte și să nu pierzi acele zile. Noi milităm pentru un fond de garantare pentru aceste zboruri.
Pasagerii ai căror zboruri au întârzieri mai mari de două ore sau sunt anulate au dreptul să primească asistență și compensații din partea companiilor aeriene, în anumite condiții.