Un trotuar al podului de la Nehoiu, pe DN10, s-a prăbuşit. Pericol și pe drumul spre Poiana Braşov
Pericol pe drumul spre renumita stațiune Poiana Brașov. S-a surpat o porțiune de 10 metri din zidul de sprijin al şoselei care leagă Brașovul de zona turistică, iar pe alți 40 de metri au fost descoperite fisuri. Tronsonul a fost semnalizat, iar circulația mașinilor se face alternativ pe o bandă. Probleme sunt și pe Drumul Național 10, dintre Buzău și Brăila. Trotuarul unui pod de la intrarea în orașul Nehoiu s-a prăbușit.
Podul de la intrarea în orașul Nehoiu a fost construit pe o structură metalică în 1932. Trotuarele au fost adăugate 40 de ani mai târziu și, de atunci, s-au făcut doar lucrări de mentenanță.
Acum, unul s-a prăbușit, iar localnicii se tem să treacă pe acolo. Oamenii dau vina pe nerespectarea restricțiilor de tonaj.
Ultima expertiză tehnică a podului a fost făcută în 2019, iar atunci s-a stabilit că e sigur și se poate circula pe el.
La sfârșitul anului trecut a fost proiectat un pod nou, care urmează să se construiască în zonă. Dar, deocamadată, nu a fost organizată licitația pentru atribuirea contractului.
Drumarii au institut restricții de tonaj și au restricționat circulația pe un sigur fir în zona podului afectat.
S-au stabilit și limite de viteză de până la până la 30 km pe oră. Două săptămâni ar urma să dureze lucrările.
Probleme sunt și pe drumul dintre Brașov și Poiana Brașov, unde un zid susținere s-a surpat într-o zonă cu serpentine strânse. Iar o porțiune de 40 de metri din această structură este plină de fisuri.
Primăria Brașov vrea să înceapă lucrări de consolidare.
Șoseaua a fost construită în urmă cu 60 de ani. Recent au fost finalizate lucrările de consolidare la un alt tronson de pe drumul spre Poiană, tot în urma surpării zidului de sprijin, care au durat 2 ani.