Un miliard de euro pentru modernizarea căilor ferate. CFR va investi în modernizarea a peste 400 de kilometri de cale ferată
Gara de Nord, Bucureşti. O dimineaţă oarecare. Trenul de la Suceava ajunge la destinaţie cu o întârziere de jumătate de oră. Sunt restricții de viteză din cauza problemelor de infrastructură.
Pe tronsoanele unde șinele au fost modernizate, se strică garniturile. Trenul de la Braşov garează cu 90 de minute de întârziere.
Întârzierile zilnice ale trenurilor sunt, de fapt, o consecinţă a lipsei de investiţii. După Revoluţie, au fost modernizaţi doar 400 de km de cale ferată, dintr-un total de peste 4.000 de km de reţea principală.
Acum, CFR anunţă investiţii de peste un miliard de euro. Va fi modernizat tronsonul dintre Braşov şi Sighişoara. A fost atribuit şi studiul de fezabilitate pentru refacerea magistralei Bucureşti-Giurgiu.
În curând, am putea avea şi trenuri moderne. Autoritatea de Reformă Feroviară a anunţat că va cumpăra noi garnituri în valoare de peste 300 de milioane de euro, fonduri europene. Locomotivele şi vagoanele vor ajunge atât la CFR Călători, cât şi la operatorii privaţi.
În România, viteza medie de circulaţie a trenurilor este de 50 km pe oră, mai puţin de jumătate din media europeană.