Tronsonul Piteşti-Curtea de Argeş de 16 kilometri din A1 Sibiu-Piteşti, dat în circulaţie cu opt luni înainte de termen

13 decembrie 2024, 12:41 (actualizat 13 decembrie 2024, 22:36)

Șoferii pot circula, de astăzi, pe încă aproape 16 kilometri ai autostrăzii Sibiu-Piteşti. Este vorba despre segmentul Bascov – Băiculeşti, parte a lotului 5 Piteşti – Curtea de Argeş. Ministrul Transporturilor spune că, dacă firmele de construcții vor menține ritmul actual, toată autostrada va fi gata până în 2028. Însă asociațiile care militează pentru dezvoltarea infrastructurii atrag atenția că pe cele mai dificile loturi care traversează munții nu au început încă lucrările.

Autostrada Sibiu-Pitești, una dintre cele mai așteptate investiții în infrastructură, va avea o lungime totală de aproape 123 de kilometri.

Din 2022, șoferii pot circula pe primul lot, Sibiu-Boiţa, cu o lungime de peste 13 kilometri și, mai nou, pe alți aproape 16 kilometri, ai lotului 5 Pitești-Curtea de Argeş, între nodurile Bascov și Băiculeşti.

Ministrul Transporturilor spune că întregul lot, cu o lungime de peste 30 de kilometri va fi dat în trafic la primăvară.

Dacă firmele de construcţii menţin ritmul actual, atunci toată autostrada Sibiu-Piteşti va fi gata până în 2028, mai susţine Sorin Grindeanu.

„Au reuşit, aşa cu aproximativ 8 luni, mai bine de 8 luni, să termine o primă parte de tronson, de aproximativ 16 kilometri, din acest lot de la Piteşti la Curtea de Argeş. Eu am mers mai devreme până la capăt, până la coborârea la Băiculeşti. Azi, după masă, undeva la ora 15.00 se va da drumul la trafic, astfel încât aceşti aproximativ 16 kilometri să poată fi folosiţi. De asemenea, vă anunţ că undeva în finalul lunii aprilie, începutul lunii mai, va fi dat în circulaţie şi restul, până la Curtea de Argeş, astfel încât WeBuild, constructorul de care vorbim, să poată să fie cu toate forţele în lucru pentru a aborda şi tronsonul 3, pentru că ei au câştigat şi tronsonul 3, cel de la Ticveni la Cornet. Şi vor începe, în lunile următoare, faza de execuţie”, a spus Grindeanu, după verificarea stadiului lucrărilor pe secţiunea 5 (Piteşti – Curtea de Argeş) a autostrăzii Sibiu – Piteşti (A1).

Acesta a adăugat că speră ca şi guvernele viitoare şi miniştrii viitori să menţină acest ritm de construcţie de autostrăzi şi a spus că săptămâna viitoare ar putea fi daţi în circulaţie încă aproximativ 35 de kilometri pe A7, între Buzău şi Focşani.

Despre momentul când va fi gata autostrada Sibiu-Piteşti, ministrul Sorin Grindeanu a spus „undeva 2027 spre 2028, spun 2027 fiindcă mă aştept, aşa cum am spus, să se devanseze termenele”.

„Dacă vom reuşi o să am şi o satisfacţie, dacă vreţi, personală, eu împreună cu echipa de la minister şi de la companie, pentru că în aceşti trei ani de când ocup această funcţie, cu ceea ce vom reuşi să dăm şi săptămâna viitoare în circulaţie, şi tocmai v-o spuneam, să ştiţi că ajungem la aproape 420 de km de autostradă şi drum expres, daţi în circulaţie, în aceşti trei ani, dintr-un total de vreo 1.200-1.300. E clar că dacă s-ar menţine ritmul ăsta şi în anii următori, eu cred că în 2-3 ani România ar reuşi să aibă o reţea decentă de autostrăzi şi drumuri expres de care să ne folosim cu toţii şi de care avem nevoie cu toţii”, a mai spus Sorin Grindeanu. 

Reprezentanții asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii sunt însă mai puțini optimiști. Asta în condițiile în care lucrările de construcții pe cele mai dificile loturi, 2 și 3, Boiţa-Cornetu și Cornetu-Tigveni, care traversează munții și însumează aproape 70 de km, nu au început încă și sunt în faza de proiectare.

Pe lotul patru, Tigveni-Curtea de Argeș, stadiul fizic a depășit 50%, iar conform contractului, construcția trebuie să fie gata în 2026.

Transportatorii așteaptă de mulți ani să circule pe autostrada Sibiu – Pitești și să evite astfel aglomerația de pe Valea Oltului. Speră, însă, că, de anul viitor, odată cu darea în trafic a lotului Pitești-Curtea de Argeș și modernizarea unui drum județean, să aibă o alternativă la ruta clasică Pitești-Râmnicu Vâlcea.

Managerii companiilor de transport se mai așteaptă ca, odată cu intrarea în Schengen și cu frontierele terestre, de la 1 ianuarie, traficul de mărfuri pe Valea Oltului spre și dinspre frontiere, dar și către Portul Constanța, să crească și mai mult.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite