Trafic reluat pe o linie feroviară istorică Ucraina – România. Va crește capacitatea de exporturi, va reduce presiunea de pe transportul terestru și creează o nouă conexiune strategică pentru regiunea Mării Negre

13 aprilie 2023, 14:44

Este primul tren de marfă din ultimul sfert de secol care a plecat din Ucraina spre România pe linia Basarabeasca – Berezino. Tronsonul istoric care traversează Republica Moldova a fost redat în funcțiune după ce pe 25 martie a fost redeschis și punctul vamal.

Mykola Ovseannik, ofiţer vamal ucrainean: Legãtura de aici a fost distrusã în 1997 de aceea nu era nimic funcțional. Nu erau produse de export și import transportate pe aici. Era doar un drum pentru mașini dar a revenit la viațã. Importatorii și exportatorii evalueazã acum potențialul logistic și noi credem cã va ajuta la decongestionarea porturilor de la Dunãre. Vor crește exporturile de produse agricole, importurile de combustibil și de echipamente militare.

Trenul încărcat cu sare, din imagini, este primul transport important pe această linie. Tronsonul a fost reabilitat vara trecută după un acord între autoritățile moldovene și ucrainene pentru a ocoli regiunea separatistă Transnistria.

Din întregul tronson de 26 de km, doar un kilometru este pe teritoriul Republicii Moldova, restul în Ucraina. Lucrãrile pe partea Republicii Modova au costat peste 1 milion de dolari.

Nicolae Dimov, șeful gãrii Basarabeasca: Deocamdatã nu observãm un trafic prea intens de când linia a fost reconstruitã. Clienții trebuie să studieze distațele și sã decidã dacã este o variantã mai bunã pentru transportul bunurilor lor.

Linia de cale feratã va crește substanțial capacitatea de exporturi, va reduce presiunea de pe transportul terestru și creează o nouă conexiune strategică pentru regiunea Mãrii Negre.

Linia Basarabeasca – Berezino este funcțională deocamdată pentru transportul de mărfuri, însă ulterior va fi folosită și pentru pasageri.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite