Tot mai multe persoane preferă cumpărăturile fizice și nu se mai bazează exclusiv pe tehnologie
Oamenii se întorc în magazine pentru cumpărături fizice și nu se mai bazează exclusiv pe tehnologie. Potrivit unui studiu recent, peste 30% dintre clienți își doresc o interacțiune personală, pe care o găsesc doar în magazine.
În ciuda faptului că shopping-ul online este tot mai simplu și tot mai promovat pe rețelele de socializare…
57% dintre cei care se întorc în magazine spun că vor să vadă, să atingă și să evalueze produsele înainte de a Le cumpăra. Iar 68% vor sfaturi de specialitate cu privire la achizițiile scumpe, pentru a se asigura că fac alegerea corectă.
Însă, 68% dintre consumatori vor primească în continuare oferte și promoții personalizate de inteligența artificială, dar 49% sunt nemulțumiți de chatboții inteligenți, care nu sunt eficienți în a răspunde solicitărilor de informații…
Alți 33% dintre clienți sunt îngrijorați de faptul că recomandările generate de inteligența artificială favorizează produse sau mărci care ar putea să nu fie interesul lor.
Cifrele mai arată că oamenii sunt nemulțumiți de serviciile de asistență în procesul de cumpărături online, iar asta nu se poate rezolva doar prin tehnologie. De exemplu, obținerea unei rambursări sau schimbarea unui produs reprezintă un adevărat test al răbdării.
Și în timp ce tot mai mulți clienți revin în magazinele fizice pentru cumpărături… serviciile HoReCa și cele digitale pierd teren. Clienții cheltuie tot mai puțin pe livrarea alimentelor, haine și încălțăminte, sau produse cosmetice.