Studiu | Inteligența artificială poate contribui la creșterea productivității în companii și poate genera îngrijorare în rândul angajaților cu privire la siguranța locului de muncă
Inteligenţa artificială poate contribui la creșterea productivității în companii, dar poate genera şi îngrijorare în rândul angajaților cu privire la siguranța locului de muncă, potrivit unui studiu recent.
Peste jumătate dintre angajați sunt îngrijorați de estomparea granițelor dintre munca realizată de oameni și cea efectuată de tehnologie. În plus, două treimi dintre angajatori spun că angajații recrutați recent sunt insuficient pregătiți pentru rolurile pe care le ocupă, iar lipsa de experiență este principala cauză a eșecului. Asta în timp ce angajații susțin că angajatorii pun accent mai mult pe experiență și studii decât pe abilități și potențial.
De vină ar fi și tehnologiile bazate pe inteligența artificială, care preiau sarcinile de începători și reduc posibilitățile celor aflați la început de carieră să dobândească abilitățile necesare. Din această cauză, aproape trei sferturi dintre angajați consideră că angajatorii ar trebui să ofere mai multe oportunități pentru acumularea experienței.
Studiul mai arată că utilizarea inteligenței artificiale înseamnă beneficii financiare pentru companii, atunci când angajații sunt cei care generează valoare prin intermediul unor astfel de tehnologii.
În plus, 56% dintre participanți spun că este foarte important ca beneficiile obținute de angajator prin intermediul AI să se reflecte recompensele acordate angajaților. Cu toate acestea, cele mai multe organizații nu fac nimic în acest sens.
Când vine vorba despre ce îi motivează să performeze la cel mai înalt nivel la locul de muncă, peste 30% dintre angajații pun pe primul loc recompensele financiare. Sunt importante și siguranța locului de muncă și munca în echipă.