Școlile românești învață management modern de la specialiști din Scoția. „School Reset” – Primul proiect european despre guvernanța școlară
Pentru prima dată în România, un proiect european are ca temă guvernanța și managementul în școli. Cele mai multe unități de învățământ din țara noastră folosesc ca model de conducere pe cel dinainte de 1989. Prin acest proiect, echipele de management și leadership din școlile implicate vor învăța despre noile modele de la specialiști din Scoția.
Proiectul „School Reset” este implementat de cinci școli: „Alecu Russo” și „Elena Cuza” din Iași, Școala Profesională din Focuri și Școala „Gheorghe Săvinescu” din Crăcăoani, județul Neamț, fiind coordonat de Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Iași.
Noile modele de guvernanță școlară care vor fi dezvoltate pe parcursul acestui program prevăd două niveluri: unul care realizează planul de îmbunătățire a procesului educativ al școlii și unul executiv, care ar trebui să implementeze strategia stabilită. Un alt nivel de intervenție este cel al elevilor, cu accent pe îmbunătățirea competențelor de literație și a metodelor de învățare.
Marilena Bîrsan, directoarea Liceului „Ion Neculce” din Iași: Este pentru prima dată după 1989 când directorii unor unități de învățământ din țara noastră vor afla despre modele moderne de conducere a școlilor, răspândite peste tot în lume.
Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: În cadrul Liceului Teoretic „Ion Neculce”, coordonatorul acestui program, va funcționa, din anul școlar viitor, prima clasă de liceu în domeniul științelor socio-umane, cu 26 de locuri.
Proiectul „School Reset” este finanțat din fonduri PNRR, cu aproximativ 1 milion de euro, și se va derula până în septembrie 2026.