S-a deschis stația de metrou Tudor Arghezi pe Magistrala 2. Specialiștii avertizează că rețeaua se dezvoltă prea greu, infrastructura METROREX fiind subdimensionată

15 noiembrie 2023, 12:39

Aceșția sunt primii călători care au intrat în stația de metrou Tudor Arghezi în ziua inaugurării. Pe ultimul kilometru și jumătate al magistralei 2, linia este la suprafață. Investiția de 50 de milioane de euro a fost făcută de Primăria Sectorului 4. Dar pentru că nu sunt finalizate încă lucrările la sistemul de automatizare, trenurile vor circula o vreme în sistem pendulă.

Intervalul de circulație a trenurilor între stațiile Berceni și Tudor Arghezi va fi, într-o primă fază, de 8 minute, pentru că apoi, acest interval să fie redus la 4 minute.

Odată cu stația de metrou Tudor Arghezi a fost inaugurată și o parcare de tip park and ride, de 350 de locuri.

Daniel Băluță, primar, Sectorul 4: Prețul pe care îl avem este de 50 de bani pentru o ora. 20.03- După o perioadă de o săptămână vom decide dacă vom lăsă acest serviciu gratuit sau nu.

Specialiștii în mobilitate urbană consultați de Știrile TVR spun că nouă stație va contribui foarte puțin la fluidizarea traficului subteran, având în vedere că rețeaua este subdimensionată în raport cu numărul mare al populației. Iar în ultimele trei decenii au fost construite doar 22 de stații.

Dan Trifu, vicepreşedinte, Eco-Civica: În ultimii ani am dat în folosință foarte puține stații de metrou în Bucureşti, undeva la 14 plus două stații spre ieșirea Constanța. O medie extrem de mică având în vedere că regimul comunist a construit undeva la două stații pe an. Timp de 14 ani s-au realizat cele trei magistrale de metrou. Suntem întârziați cu rețeaua de metrou.

Florin Nemțeanu, specialist în mobilitate urbană: Cheia ar fi un sistem de transport subteran, metroul, care să aibă o acoperire cât mai mare, iar la suprafață, sistemul de transport cu autobuze și troleibuze să nu facă altceva decât să conecteze anumite stații de metrou.

O nevoie care rămâne încă la nivelul vorbelor, având în vedere că nici până acum, conducerea Metrorex nu a a reușit să modernizeze Magistrala 2, despre care se discuta încă de acum patru ani și pentru care au fost alocate deja 200 de milioane de euro, bani europeni.

Mariana Miclăuș, director general, METROREX: Am actualizat documentaţia pentru acest proiect astfel încât la momentul actual se află pe circuitul de avizare pentru a constitui acest obiectiv de investiții.

Rețeaua de metrou a Capitalei are cinci magistrale funcționale și una planificată. În total, 76 de km lungime și 62 de stații.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite