România va avea cel mai avansat sistem de localizare al apelurilor la 112 din Europa. Persoanele aflate într-o situație de criză vor putea fi găsite de 25 de ori mai repede
Metodele de localizare a apelurilor la 112 folosite acum oferă date insuficiente, mai ales când e vorba de intervenții urgente, pentru salvarea unor oameni aflați în pericol, sau în cazul celor care sună abuziv la numărul unic.
Suprafețele acoperite sunt mari, între 12,5 și 50 de kilometri pătrați. În cazul telefoanelor mobile inteligente, sunt transmise informații doar pentru jumătate dintre apelurile către sistemul de urgență.
”Vizăm o îmbunătăţire cu până la 25 de ori a preciziei localizării apelurilor la 112, asta înseamnă că un român aflat într-o situație de risc, în fiecare secundă contează, va putea fi localizat mult mai precis. E un proiect de investiţii de 50 de milioane de lei, practic finanţat din fondurile operatorilor”, a declarat ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja.
Autoritățile caută soluții pentru a putea prelua și transfera apelurile de urgență prin tehnologia 4G, mai ales că rețelele 3G au început să fie scoase din uz și treptat vor fi complet dezafectate.
”Prin aceste noi metode de localizare care vor fi implementate la nivelul reţelelor operatorilor de telefonie mobilă se vor transmite către 112 date de localizare şi de la nivel reţea. Operatorii de telefonie mobilă din România vor implementa mai multe metode de localizate avansată, la nivel de rețea, dar, de asemenea, vor fi implementate niște configurații tehnice și la nivelul Serviciului de Urgență 112, astfel încât să permită primirea acestor informații de localizare”, a spus Cătălin Chirca, purtător de cuvânt al Serviciului de Telecomunicații Speciale.
În luna ianuarie a acestui an, s-au făcut peste 733 de mii de apeluri la 112 de pe telefoanele mobile. Anul trecut, peste jumătate dintre apelurile la numărul unic de urgență au fost redirecționate către Ambulanță.