„Regula fermoarului” ar putea deveni lege în traficul din România: ce presupune și cum va fi sancționată

1 aprilie 2025, 08:10 (actualizat 1 aprilie 2025, 08:11)

Un nou proiect de lege propune introducerea „regulii fermoarului” în Codul Rutier din România, având ca scop fluidizarea traficului și reducerea congestiilor în zonele unde benzile de circulație se îngustează. ​

„Regula fermoarului” presupune că, atunci când o bandă de circulație se închide sau este blocată din diverse motive, șoferii de pe banda adiacentă trebuie să permită, alternativ, vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda lor.

Această practică asigură o îmbinare ordonată și eficientă a fluxurilor de trafic, similară cu închiderea unui fermoar. ​

Inițiatorii proiectului, parlamentarii USR, Mihai Botez și Aurel Oprinoiu, susțin că această măsură va contribui semnificativ la decongestionarea traficului, în special în zonele unde două benzi se îngustează într-una singură.

Scopul principal este de a reglementa clar comportamentul șoferilor în astfel de situații, promovând o conduită preventivă și civilizată în trafic. ​

Nerespectarea acestei reguli ar urma să fie considerată contravenție minoră, sancționată cu 2 până la 3 puncte de amendă, conform clasei I de sancțiuni prevăzute în legislația rutieră. Aceasta s-ar traduce într-o amendă de aproximativ 600 de lei.

Inițiatorii consideră că această abordare va încuraja respectarea regulii fără a impune sancțiuni disproporționate. ​

„Regula fermoarului” este deja implementată cu succes în țări precum Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia, demonstrând eficiența să în îmbunătățirea fluxului de trafic. ​

Pentru că proiectul să devină lege, acesta trebuie să parcurgă mai multe etape: dezbaterea și aprobarea în Senat, urmată de adoptarea în Camera Deputaților, care are rol decizional. Ulterior, legea va fi trimisă președintelui României pentru promulgare și va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial. ​

Implementarea „regulii fermoarului” în legislația rutieră românească ar putea reprezenta un pas important către un trafic mai fluent și mai sigur, aliniind practicile locale la standardele europene în materie de circulație rutieră.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite